Men annars kan man ju köpa vita skivor och sen köpa en skrivare som kan skriva ut på skivor då blir det ännu bättre. Utrustning för den seriösa piraten
Snyggt, har aldrig vågat mig på att testa det där själv. trodde inte det skulle funka så bra:)
de blir klockrent... mkt bättre än ja trodde... skitfina skuggor o detaljer.. ett tipps bara om du bill ha lite bättre kvalitet så förmörka din bild lite innan du bränner ut den för detaljerna kommer fram bättre då.
jag har inbyggt lightscribe i min nya bärbara hp pavillion dv 6899ea
såg att jag har det nu men hur gör man för att bränna ut det
köp lightscribe skivor... finns i diverse affärer... gå hem... ta ut en skiva, dom flesta är guldfärgade på ovansidan.. vänd skivan upp o ner... ja du läste rätt.. UPP O NER med den guldiga sidan ner... hitta passande bild...öppna de i ett passande program, jag har Acoustica CD Label Maker.. o bränn.. om man ändrar lite på inställningarna så man får bra kvalité så kan de ta ca 30 min att bränna ut en cd
Själva brännaren funkar genom speciella lightscribe skivor med två brännbara ytor, en för själva datan o en för motivet. När du brännt din skiva så vänder du på den i brännaren o skickar in den igen. Välj sedan ett program för o skriva ut cd-framsidor (finns såna i Nero, Toast o även andra gratis labelprogram) o när man sen ska skriva ut framsidan väljer man Lightscribe som skrivare för bilden