3687
Sök

man ner mejad av smitare i usa

2 953 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2624819.ab

även att dom bara står å kollar å inte hjälper han,,,ändast i usa

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Muttley
6 juni 2008
så är det.... synd om han
men tänk om alla skulle lagt ut en artikel på alla olyckor som händer i hela världen ? då skulle garaget vara helfullt.

2 982 Inlägg
6 juni 2008
1) han får skylla sig sj'älv att trampa ut sådär på vägen,
2) det är även synd om honom att ingen hjälper honom oavsett om han är 20 eller 78!
3) vad är det för vits att ha en övervakningskamera om man inte kan se reg nummer...?

finns ingen som hjälper en i livet om man inte har tur.
ingen dör oskuld, livet knullar oss alla.

Skaune
6 juni 2008
man bara sitter o gapar, fattar nada ved de e för fel i huvet på människorna! hur i helvete kan man inte rusa fram o hjälpa honom?

1 833 Inlägg
6 juni 2008
Fan va sjukt att ingen hjälper honom!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

1 833 Inlägg
6 juni 2008
Residence skrev:
1) han får skylla sig sj'älv att trampa ut sådär på vägen,
2) det är även synd om honom att ingen hjälper honom oavsett om han är 20 eller 78!
3) vad är det för vits att ha en övervakningskamera om man inte kan se reg nummer...?

finns ingen som hjälper en i livet om man inte har tur.
ingen dör oskuld, livet knullar oss alla.

Jävlar va jag skall köra över dig nästa gång du går på vägen.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

2 953 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Endast en volvo-raggare stavar endast med ä.. Men de är synd om gubben iaf

detaljer... men en gick en bit fram å kollade sen gick hon tillbaka

Saaboholic
3 129 Inlägg
6 juni 2008
Jävla idiot amerikaner, så självupptagna att dem inte ens kan få tummen ur arslet att hjälpa mannen.
Fy fan säger jag.

"Liberty of thought is the life of the soul"

DFFL
9 020 Inlägg
6 juni 2008

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 953 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
http://break.com/index/dude-gets-hit-by-a-car.html

den filmen fans i artikeln på aftonbladet oxå

DFFL
9 020 Inlägg
6 juni 2008
xorox_88 skrev:
FireTraXX skrev:

Läste inte artikeln, såg bilden och kom på att jag såg den filmen imorse.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 953 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
xorox_88 skrev:
FireTraXX skrev:

Läste inte artikeln, såg bilden och kom på att jag såg den filmen imorse.

okej

Diktator
968 Inlägg
6 juni 2008
även om jag kanske är usa hatare #1 så har jag även lite problem med sveiges sätt att göra saker, för något år sedan gjorde expressen ett fejkat misshandel drama på central stationen, där en man misshandlade sin flickvän.... efter 10 minuter har jag för mig att det kom fram två turister eller något sånt och stoppade honom.. hur många människor passerar inte centralstationen varje dag? vafan är det för jävla land vi lever i...

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 juni 2008
Sjukt att alla bara passerar så där, skrämmande!

Kanske dumt att kliva ut i gatan men han kollar sig ju för i den riktningen bilarna på sidan han först kliver ut på kommer och där är det klart. Måste vart två bilar som kom mitt i en omkörning inne i stan eller nåt som kör på honom som det ser ut, vilket även det är ganska dumt.. ännu dummare är det att trycka på gasen och sticka därifrån

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 juni 2008
xorox_88 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2624819.ab

även att dom bara står å kollar å inte hjälper han,,,ändast i usa

endast usa?
hahaha.. ser du inte på tex: efterlyst? miljontals gånger har man ju sett från övervakningskameror när folk har blivigt slagna osv, men ingen bryr sig..

JAG har vart med om det,

och en gång fick en kille epelepsi-anfall på ett pendeltåg.. ingen brydde sig och folk bara tittade bort!!!!!!
jag hoppa på pendeln och ser en kille ligga på golvet o skaka o de rinner blod ur munnen på han.
ALLA skiter i det! folk tar en titt på han o sen tittar dem ut genom fönstrena..
jag blev först chockad av att ingen gjorde nått, men de sket ja i nästan på en gång och hjälpte grabben.
ingen ville hjälpa till.. jag fick skrika 3 gånger på en kärring för att hon skulle hämta tågvärden..
han kom och bara tittade på när jag försökte få grabben att inte sätta i halsen osv...
jag fick gnälla på tågvärden i 3 min att han skulle stoppa tåget och ringa ambulans.. till slut gick han med på det "bittert"

och så ropas de i högtalarn, vi ber alla resenärer om ursäkt men vi måste stanna här nån minut ang sjukfall. sen kom ambulansen och dom gav han lite sprutor och körde iväg han på en bår.

undra vafan som hade hänt om inte jag hade vart där.. han skulle fan legat där till slut-station!
fyfan va ja var sur på alla på den pendeln den veckan.. och chockad...

så tro fan inte att sånt bara sker i usa...
sen ang. videon.. vafan skulle dem göra? lyfta upp han så han skriker utav smärta?
har han fått en nackskada kanske man gör han förlamad om man ens rör huvet.
vad man inte ser i videon är att dem säkert sa till varandra: rör han inte då kanske han skadas ännu mer! ring ambulans och låt dem göra sitt!
fan......... aftonbladet är sorgliga när dem gräver fram sånhär skit som sker varje dag och skriver ut de som stort bara för att dem inte har nått annat att skriva om...
Senast redigerat av richardoo290 (7 juni 2008)

12 086 Inlägg
7 juni 2008
Ok.. visst är de sorligt.

Men de jag stör mig mest på är aftonbladet som extremvinlar allt "Först när en polisbil stannar får 78-åringen hjälp" Jag tycker det är bra många som reagerar innan den där tillringa snuten kommer.

Förövrigt så förstår jag att folk är försiktiga, säg att någon skulle hjälpa honom upp, gubben får men för livet, så blir man säkert stämd, för att man förvärrade situationen. Ni fattar påängen.. de är så de ofta går till i USA.

Sök