xorox_88 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2624819.ab
även att dom bara står å kollar å inte hjälper han,,,ändast i usa
endast usa?
hahaha.. ser du inte på tex: efterlyst? miljontals gånger har man ju sett från övervakningskameror när folk har blivigt slagna osv, men ingen bryr sig..
JAG har vart med om det,
och en gång fick en kille epelepsi-anfall på ett pendeltåg.. ingen brydde sig och folk bara tittade bort!!!!!!
jag hoppa på pendeln och ser en kille ligga på golvet o skaka o de rinner blod ur munnen på han.
ALLA skiter i det! folk tar en titt på han o sen tittar dem ut genom fönstrena..
jag blev först chockad av att ingen gjorde nått, men de sket ja i nästan på en gång och hjälpte grabben.
ingen ville hjälpa till.. jag fick skrika 3 gånger på en kärring för att hon skulle hämta tågvärden..
han kom och bara tittade på när jag försökte få grabben att inte sätta i halsen osv...
jag fick gnälla på tågvärden i 3 min att han skulle stoppa tåget och ringa ambulans.. till slut gick han med på det "bittert"
och så ropas de i högtalarn, vi ber alla resenärer om ursäkt men vi måste stanna här nån minut ang sjukfall. sen kom ambulansen och dom gav han lite sprutor och körde iväg han på en bår.
undra vafan som hade hänt om inte jag hade vart där.. han skulle fan legat där till slut-station!
fyfan va ja var sur på alla på den pendeln den veckan.. och chockad...
så tro fan inte att sånt bara sker i usa...
sen ang. videon.. vafan skulle dem göra? lyfta upp han så han skriker utav smärta?
har han fått en nackskada kanske man gör han förlamad om man ens rör huvet.
vad man inte ser i videon är att dem säkert sa till varandra: rör han inte då kanske han skadas ännu mer! ring ambulans och låt dem göra sitt!
fan......... aftonbladet är sorgliga när dem gräver fram sånhär skit som sker varje dag och skriver ut de som stort bara för att dem inte har nått annat att skriva om...