uteliggare får egen park!

blacken
9 juni 2008 ·

Testa att googla stämplingsteori eller kanske stigmatisering. Det borde komma upp en del intressanta sidor som kan beskriva hur omöjligt det kan vara att ta sig ur något sånt här.

Det är inte omöjligt att ta sig ut ur "sånt här". Jag har gjort det och jag känner en del andra som har klarat av det.  Vill man så gör man det, sant det "kostar" men inget är "gratis" som det heter.
Och som tidigare sagts man VÄLJER sitt livsval, OAVSETT om man sket bredvid pottan när man var liten eller kom ifrån mindre "bemedlade" eller andra inte fullt så socialt acceperade miljöer..

Senast redigerat av blacken (9 juni 2008)

blacken
9 juni 2008 ·

Maizer skrev:

jonesono skrev:

Maizer skrev:
Jävla sossar

Har du ett bättre förslag/en åsikt som inte kommer från "slyngel, 18 bast" så hör av dig.

Du har många bra åsikter, synd att du ska vara så äckligt jävla vänster bara annars hade jag säkert tyckt om dig.
Och ja jag har ett bättre förslag, ge dem inga jävla pengar. De hade gratis utbildning och precis samma möjligheter som oss andra att lyckas i livet, de tog inte till vara på möjligheten tyvärr. Pga att de inte gjorde det finns det ingen som helst anledning att jag eller mina föräldrar ska behöva skatta för detta patrask.
Det nyliberala förslaget, sossejävel.

Hmm, medmänsklighet är inte din starka sida. Visserligen så har du en poäng där, men ska man "slänga ut babyn med badvattnet" för den sakens skull?

moose46019 study
9 juni 2008 · 772 Inlägg

bort med slackersna de får klarar sig själva. ge pengarna till folk som förtjänar det i stället studerande universitetsnivå i stället.
jag antar att de inte behöver betala tillbacks det de super upp.

blacken
9 juni 2008 ·

Jag hatar ytterligheter... vänster som höger! Speciellt überekonomer, ultraliberalister och nutida kopior av Engels. De brukar ha en tendens att gå lite för långt för sitt eget bästa och tro stenhårt på sin "linje".

Och ändå så är du själv likadan som dom du "hatar". Må så vara att herr Maizer inte allt  är fullt så "PC" i sina uttalanden men då så borde välan du ha förståelse för herr Maizer har haft en sådan uppväxt och därför acceptera att han är som han är, iställer för att försöka att trycka ner han i skorna med retorik som inte alltid är så värst lyckad gentemot en sådan individ som har ett sådant perspektiv på saker och ting.

Goffen Administratör
9 juni 2008 · 2 975 Inlägg

Och eftersom tråden har urartat helt ifrån att handla om en park till div personliga åsikter om varandra låser vid den ! Ha en trevlig dag!

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang