C-låsproblem på C70:in, passargerarlåset låser inte upp sig.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
9 juni 2008 · 946 Inlägg

Hej!
Låste på passargerarsidan har börjat strula för mig. När jag låser upp bilen med fjärren låser förardörren och bagageluckan upp sig som vanligt, däremot låser inte låset på passargerardörre upp sig. "Knoppen" rör sig lite vid upplåsning men fastnar i låst läge. Det går utmärkt att öppna dörren från insidan när bilen är upplåst, då åker även "knoppen" upp. Det konstiga är att när jag sedan låser bilen igen åker "knoppen" ner precis som vanligt. Känns inte som om det är själva c-låsmotorn som strular då med tanke på att "knoppen" rör sig lite vid upplåsning och åker ner som vanligt vis låsning... Verkar nästan som om det vore nåt strul med själva låsmekanismen. Nån som haft liknande problem med sin X70?

Tacksam för svar!
MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
NiklasGoransson
9 juni 2008 · 4 Inlägg

påminner om det min bil gjorde för mig, allt låst upp sig utom vänster bakdörr när jag använde fjärrkontollen det visa sig dock för mig att det bara var att ladda batteriet då jag spelat slut på batteriet,

smörj allt och se om det funkar, fast det har du säkert redan gjort...

Volvo S70 (1998)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
9 juni 2008 · 946 Inlägg

NiklasGoransson skrev:
påminner om det min bil gjorde för mig, allt låst upp sig utom vänster bakdörr när jag använde fjärrkontollen det visa sig dock för mig att det bara var att ladda batteriet då jag spelat slut på batteriet,

smörj allt och se om det funkar, fast det har du säkert redan gjort...

Aha... Ja, bilens batteri är det inte, däremot är batteriet i fjärren dåligt men kan ju knappast ha med det att göra... Nej, jag har inte gjort något ännu, men funderar på att slita bort dörrsidan och smörja mekaniken. Borde väl nästan vara det som spökar?

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang