2765
Sök

etanol ombyggd volvo 940

VW Das Auto!
56 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Hej
jag håller på att bygga om min o pappas volvo 940 classic. Det är en rak 4 på 140 hk men lätviktsturbo, min pappas kompis som äger en bliverkstad sa att de var inga probelm men man va tvungen att sätt in en ny dela som skulle om fördela om bränsleflödet. men nu till de stora frågetecknet. Blir de någon skada på kolvar eller cylindrar när man gör så här? tänker mäst på om bensien har nått som gör att den smörjer eller nått som inte E85 har? taksam för många bra svar smile

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
6 juni 2008
Motorn ska inte ta skada utav etanolen men gamla bränsle slangar brukar ha en tendens att ge upp efter ett tag...

VW Das Auto!
56 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Okey då e det dom man får byta smile, asså bensinpriset e så jäkla högt nu. fan värt att bygga om till etanol  de ligger ju på 8 kr liten =P tack för svartet smile

Sketchys Racing Team.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
6 juni 2008
Gör så blir nog bra....Funderar själv också på att etanol konvertera men ja gör de mera för att ska få lite mera effekt...

VW Das Auto!
56 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
aaa okey. mm ja har oxå hört att man får ut mer efekt utav etanol

Sketchys Racing Team.

82 Inlägg
7 juni 2008
jo det kan du, men mycket annat som måste göras för att du ska känna av skillnad..

det där med slangar som löses upp är en myt, står mycket om det där på etanol.nu (forumet)

volvo har inga problem med sånna slangar iaf, klarar slangarna olja, klarar de sprit!

Man kan inte baka en kaka utan MYCKET DEG!

VW Das Auto!
56 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Okey då kollar ja de forumet där. tackar för svaret smile

Sketchys Racing Team.

Sök