Jag har lite svårt att se vad som är fel. För tillfället är det en turnering som pågår, EM. All annan fotboll (damfotboll inte inräknad) är det uppehåll i. Kan förstå om det påpekas när Allsvenskan, SerieA, La Liga och PL pågår. Då kan även jag tycka att det blir lite mycket (men bara lite)
EM visas på en kanal (tv4) visst sedan är det ju en massa jvla snack på en del andra kanaler.
Personligen tycker jag att fotboll är ett underbart spel. Tittar för mycket men har även spelat i 20 år på olika nivåer. Att det är en bögsport/fjollsport har jag svårt att se (har inget emot bögar/fjollor iof) det kan göra jvligt ont att spela fotboll
http://www.youtube.com/watch?v=Q0TM4oFAAH4 Visst kramar tillåme pussar förkommer, men det är ju uttryck av glädje och det förkommer väl i de flesta sporter i världen, ja även i F1 som ju måste räknas som motorsportens finrum.
Vad är så bra med fotboll?
Jag är facinerad av allt ifrån taktiken, hur tränarna ställer upp lagen mot varandra för att få ut det mesta av sina 11 man/kvinnor, till kulturen runt fotboll (undantaget töntarna som är där och bara ska ställa till det istället för att stödja sitt lag) Jag vet att det är svårt för en som inte är intresserad av det att förstå. Samma sak som jag kan inte förstå nöjjet med att sitta och knyppla. Men bara för det så rackar jag inte ner på folk som gör det eller är intresserade av det.
Det skumma är att folk som är intresserade av lagsporter även kan vara intresserad av annat, tex bilar. Men de som är motorintresserade inte kan/vill se skönheten någon annanstans än i smäckra linjer på en F1 bil eller ett fett ställ i en Impreza på en skogsväg.