hej jag håller på att införskafa ett nytt ljud har redan ett mutant mt1500.1xxx och kommer driva två impact 6716 15 tummare i en a3a ska köra steget i 1 ohm nu till frågan räcker det att jag har 2 66 amps batterier? jag har redan en klar dragen 25mm2skabel framifrån ska fixain en 80amps säkring har för nuvarande en 60 amps säkring framifrån till det bakre batteriet och därifrån ska jag köra en 50mm2s med en 150 amps säkring ifrån batteriet in i steget och jord räcker denna kablen framifrån eller behöver jag en 35mm2s kabel framifrån. tack för svar:)
Om dina 66Ah batterier är i bra skick så kommer de säkert att räcka till, sedan är det ju viktigt att jordkabeln från främre batteriet ner till karossen är i bra skick och har bra kontakt .
Jag skulle ha kört med 35mm2 kabel från främre batteriet iaf.
håller mig nog till 35mm2 framifrån och 50 mm2 backifrån men går de köra med 25mm2 hur många wrms kan jag tappa? eller hur kan signalen störas av 25mm2aren och 66 amps batterierna är helt nya.
Svårt att säga vilken skillnad det blir om du har 25mm2 kabel från främre batteriet, det bakre batteriet kommer ju iaf att ge ut mer ström än det främre eftersom det är kortare väg för strömmen att gå. Har själv inte gjort testmätningar med såna saker tyvärr.
hej jag håller på att införskafa ett nytt ljud har redan ett mutant mt1500.1xxx och kommer driva två impact 6716 15 tummare i en a3a ska köra steget i 1 ohm nu till frågan räcker det att jag har 2 66 amps batterier? jag har redan en klar dragen 25mm2skabel framifrån ska fixain en 80amps säkring har för nuvarande en 60 amps säkring framifrån till det bakre batteriet och därifrån ska jag köra en 50mm2s med en 150 amps säkring ifrån batteriet in i steget och jord räcker denna kablen framifrån eller behöver jag en 35mm2s kabel framifrån. tack för svar:)