4758
Sök

Strömbrytare på remoten till steget

338 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
#1
Köpte mig en fin strömbrytare på Biltema med en liten lampa i som jag tänkte jag skulle bryta basen med när hundarna åker i bilen. Kopplar jag den på remoten som går från stereon och bak till steget bara så lyser lampan alldeles för svagt så man ser knappt när den lyser sad Funderade på att koppla den direkt på 12V med 2.5mm2 kabel och hänga på en säkring på 10A. Behöver jag jorda störmbrytaren på något sätt då? Finns 3 stift på den, 2 silvriga varav på ett står det 12V och ett guldigt stift. Ge mig en redig förklaring på hur detta ska kopplas någon. Gärna med en snygg paint-bild tongue

414 Inlägg
13 juni 2008
#2
gör så som jag har kopplat min .

1st svart kable
1st Elkabel med 2st kablar 1 (simpel elkabel ex. elkabel till en bordslampa)
lite eltejp
http://skynet-irc.homelinux.com/knapp.jpg

ta elkabeln och koppla den blå till 12v kabeln på steget och sen den bruna till remote.
standard kablarna har en blå och en brun kabel . iafall dom jag har sett =P

sen tar du den svarta och kopplar till en bra punkt där knappen ska sitta
efter en fin installation så har du ett steg som man själv kan välja när man vill ha igång det smile

hoppas jag har förklarat rätt så bra för dig =P

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

338 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
#3
Men då behövs ju onödigt mkt kabel tongue Tänkte använda mig av remoten som sitter i lågnivån och dra ström från batteriet alternativt tjuva på cigg.tändaren.


Sök