5364
Sök

el hissar döda! vad kan felet vara?

135 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
när jag köpte min bil så fungerade inte elhissarna till rutorna, han som hadde bilen sa att de bara hadde krånglat lite och sedan lagt helt av, snackade om att det kunde va ngt kretskort under passagerar sätet.. dum som jag e tror ju jag på människor även fast jag har bilvit blåst till å från i 23 år haha.
någon som har lite tips på va jag kan kolla å kontrollera eller va d kan va för fel??? när man trycker på knappen är det helt dött alla 4 dvs. tom tklan e död. tacksam för svar  mvh

4 586 Inlägg
13 juni 2008
kanske är säkringen som är automatisk som gått sönder

164 Inlägg
13 juni 2008
Säkringen garanterat om ingen alls funkar, dvs om dom inte funkar varken från respektive dörr, samt från förardörren (som oftast kan köra alla rutor). Men det klart..det finns säkert nått jävla relä som kan va trasigt oxå tongue...

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

135 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:

ok vart sitter den nånstans??? hur menar du att den är automatisk

164 Inlägg
13 juni 2008
vet inte vad han menar med att den är automatisk, visste inte att det fanns sånna på bilar oxå. I alla bilar (så vitt jag vet) finns det en säkring för fönsterhissarna i säkringsboxen. Vart den sitter på din bil har jag ingen aning om, det brukar finnas en innuti bilen, och en under huven.
Du vill åt den inne i bilen, för tex fönsterhissar, ac, fläkt, sätesvärme, lysen osv. Brukar sitta vid kickpanelen på vänster sida ibland, alltså brevid ditt vänstra knä/smalben. Eller under intrumentpanelen vid pedalerna. Men det finns säkert fler ställen den kan sitta på!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

4 586 Inlägg
13 juni 2008
svensk-japs skrev:
jorre83 skrev:

ok vart sitter den nånstans??? hur menar du att den är automatisk

ifall det går för tungt för något motor så slutar elhissarna att fungera sedan efter en stund så börjar dom fungera igen

4 586 Inlägg
13 juni 2008
vet inte vart denna säkning sitter

1 878 Inlägg
13 juni 2008
först o främst får du kolla om det kommer fram ström till elhissknapparna gör det inte det så är det antagligen säkringen som e pajj. om det kommer ström fram och elhissknapparna funkar som de skall så de väl fel på nån databox nånstans.

135 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
ok... får väl klla runt och testa lite...läste på autopower att det finns någon slags magnet som kan hoppa ur sitt spår, hittade dock ingen magnet i min bil

135 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
just d ifall det hjälper bilen är en bmw 325 e36 -91

135 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
e55boy skrev:
Säkringen garanterat om ingen alls funkar, dvs om dom inte funkar varken från respektive dörr, samt från förardörren (som oftast kan köra alla rutor). Men det klart..det finns säkert nått jävla relä som kan va trasigt oxå tongue...

ja jag vill ju ta reda på om relät sitter under passagerar stolen, lite konstigt ställe att sätta ett relä på.

911 Inlägg
14 juni 2008
Du har ingen instruktionsbok till bilen ? isåfall e d inte svårt att hitta säkringen !

pic up the phone, wazzzaaa

study
772 Inlägg
14 juni 2008
det sitter någon säkringsbox under huven kolla den.
annars kan det vara magnenten det finns guide på autopower där du kan kolla.
du kan testa och se i fall klämmskyddet har gått i genim att trycka ner och lite mer
så får jag göra när jag ska ha upp ena rutan bara att rätta till magneten så funakr det men har inte gjort det.

Sök