5175
Sök

Steget slår ifrån vid för hög gain och bas

1 253 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
#1
har detta steget http://nordbydigital.jetshop.se/ShowPro … mp;cat=137 och denna baslåda http://kopochsalj.eniro.se/query/id/A19 … id/3010000

Nu är problemet att har jag gainen på steget på halv så stänger steget av sig om det är en låt med mycket bas o helst om det är lite djupare bas. på baslådan är det ju separata utgångar till vardera bas så jag har bryggkopplat dessa på steget men kanske därför den slår ifrån för att steget inte orkar med att driva 2 st basar på 1 kanal, ska jag istället koppla de på varsin kanal eller vad ska jag göra. Och så vet jag att steget inte är så bra men det var vad jag hade hemma och har inte råd med dyrare steg. När jag hade min 12" med det steget så kunde jag ha gainen på över halv utan att den slog ifrån:/
Senast redigerat av opeldrifter (17 juni 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

1 045 Inlägg
17 juni 2008
#2
sätt du en på varje kanal, sen kolla över din ström och jord samtidigt det kan spöka.
bryggkopplad så ser steget lasten som 1ohm och det är får lågt för det seget därför det slår ifrån också.


1 253 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
#3
Aha:) ja då är det inte konstigt att det slår ifrån då hmm... ja jag ska ta o kolla anslutningarna vid batteriet o i karossen där bak. Så jäkla bra att det finns folk som kan lite o som vill hjälpa de som inte har råd med märkesprylar:)

Lev livet nu innan det är för sent


Sök