18 juni 2008
Trådstartare
De är så att jag såg ett erbjudande på MDS, dom sålde dubbla SoundStorm 15"s basar för endast 1000kr, (ord pris: 3600:kr) kunde knappt tro mina ögon, 100kr för dubbla 15"are...
Tänkte asså trycka i dom bakom säterna i min Duett (Epa) .
`tänkte fråga er lite mer kunniga om de här komemr bli bra, eller om jag bara har köpt nå skit basar,
Så här stog de på MDS hemsida:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Supererbjudande från Soundstorm:
2 ST Riktigt feta basar till priset av en.
SoundStorm F15FORCE:
15" Force Series Bashögtalare med poly-förstärkt kon i opressat papp. FATBOY-Upphängning i natur/butyl-gummi. Krompläterade anslutningar och kromad magnetkåpa.
MAX effekt 600W
Magnet 80 Oz.
Talspole 2,5” alum.
Känslighet 1W/1M 94dB
Impedans 4 ohm
VAS 171,19L
QTS 1,272
Frekvensomfång 22Hz-2khz
Monteringsdjup 180 mm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Planerar asså att driva dom på ett GAS Alpha slutsteg,
Uteffekt: 4x80W RMS 4ohm, 4x140W RMS 2ohm, 2x275W RMS 4ohm bryggkopplat. 2ohm stabil. Lågnivå in/utgång (RCA). Subsonic filter 20-50Hz/12dB. HP-filter 65-4000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-450Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12dB (45Hz). Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 50A.
, har räknat ut att basarna kommer behöva otroligt stora lådor, runt 100liter styck, '
aja... tror ni de kommer låta bra?, eller har ni något bättre förslag på hur jag ska göra?...
// MVH Sebastian