4469
Sök

turbomätare Blackpanel.. funkar ej

2 072 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#1
helloj igår kväll så slutade mätarn att funka "enbart belysningen"
har kollat kablar..säkringar..ja allt.. men nopp funkar ej..

kan vara att mätarn har sjungit sitt..???

Sandzoo i da house

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
16 juni 2008
#2
Med tanke på att den är mekanisk så är det ju inget elfel iaf. Kolla alla slangar från "trädet" till mätaren. Hittar du inget hål på nån slang så är det väl mätaren som är kaputt..

1 688 Inlägg
16 juni 2008
#3
Testa att blåsa i slangen, blås tills du blir röd som en tomat och se om den rör sig.
Orkar du inte så får du ta något lämpligt syskon, det är sånt här dom är till för. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

2 072 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#4
jag har kollat upp allt.. turbotrycket funkar.. de e bara belysningen som ej funkar..?
har man garanti på de? köpter får 2-3mån sen? (autoexperten)

Sandzoo i da house

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
16 juni 2008
#5
sandzoo skrev:
jag har kollat upp allt.. turbotrycket funkar.. de e bara belysningen som ej funkar..?
har man garanti på de? köpter får 2-3mån sen? (autoexperten)

Jaha, då förstår jag, trodde det var tvärt om.
Jag vet inte om det är glödlampor eller dioder i dom. Är det glödlampa så är det väl den som är trasig. Men garanti ska du väl har i två år tror jag, så det är bara att springa in och kräva ut en ny!

1 688 Inlägg
16 juni 2008
#6
Eller så byter man diodet/glödlampan.
Inte åker du till Volvo och kräver ny bil för att en lampa slocknat. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

2 072 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#7
Losgard skrev:
Eller så byter man diodet/glödlampan.
Inte åker du till Volvo och kräver ny bil för att en lampa slocknat. big_smile

nej men den går ju ej o öppnas :S kommer bara ta sönder den..

Sandzoo i da house

1 688 Inlägg
16 juni 2008
#8
Min biltema-mätare och den från kl-racing går att öppna. Bara att ta ur den ur bilen och skruva, håll i varje kant och vrid bara om den inte är gjuten. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

726 Inlägg
16 juni 2008
#9
kolla lampan i mätaren ,


2 072 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
#10
__r0b1n skrev:
kolla lampan i mätaren ,

har vatt i bilen nu och tog bort mätarn.. de går ej att blocka isär den..  :S hmm..
e väl enda o kolla med återförsäljarna..

Sandzoo i da house

2 072 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#11
nu så.. har varit hos autexperten.. och de försökte o försökte pilla bort locket för att komma till lampan.. men nej de blev inget.. fick NY.. istället..
ja de gick ej att plocka bort lampan i den ? hmm..

Sandzoo i da house


Sök