6996
Sök

Ärjad RCA-kabel???

(none)
1 725 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Jag kolla till mitt bassteg och märkte att rca-kabeln hade börjat ärja. Alltså
ser ut som de har kommit batterisyra på dom. Det luktar även som ett ett
vanligt AA-batteri kan lukta då de är kass/läcker.

Så det har alltså blivit någon lagring på dom, ser inget trevligt ut.
Det är även samma färg på input och outputen.

Steget är ett DLS som är ett reservsteg till jag får mitt steg jag SKA använda
till min bas som kräver mycket effekt.

http://www.geting.se/image.php/108917-DSC01597.JPG

Vad beror detta på? Jag vet att detta steget egentligen ger långt i från den effekt jag behöver till min bas.


Tack på förhand!

//Jonas
Senast redigerat av Braather (18 juni 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

* Klåpare
1 718 Inlägg
18 juni 2008
#2
Är det mycket fukt där steget sitter?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 juni 2008
#3
Braather skrev:
Hej!

Jag kolla till mitt bassteg och märkte att rca-kabeln hade börjat ärja. Alltså
ser ut som de har kommit batterisyra på dom. Det luktar även som ett ett
vanligt AA-batteri kan lukta då de är kass/läcker.

Så det har alltså blivit någon lagring på dom, ser inget trevligt ut.
Det är även samma färg på input och outputen.

Steget är ett DLS som är ett reservsteg till jag får mitt steg jag SKA använda
till min bas som kräver mycket effekt.

http://www.geting.se/image.php/108917-DSC01597.JPG

Vad beror detta på? Jag vet att detta steget egentligen ger långt i från den effekt jag behöver till min bas.


Tack på förhand!

//Jonas

Om det är fuktigt / temperaturväxlingar där steget sitter så kan det möjligen hända så. Och det betyder isåfall att pläteringen (dvs tillverkningen) utav kontakten är minst sagt undermålig, eller så om man repar kontakten och bryter igenom spärrskiktet kan det också bli sådär.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

(none)
1 725 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#4
jonash skrev:
Braather skrev:
Hej!

Jag kolla till mitt bassteg och märkte att rca-kabeln hade börjat ärja. Alltså
ser ut som de har kommit batterisyra på dom. Det luktar även som ett ett
vanligt AA-batteri kan lukta då de är kass/läcker.

Så det har alltså blivit någon lagring på dom, ser inget trevligt ut.
Det är även samma färg på input och outputen.

Steget är ett DLS som är ett reservsteg till jag får mitt steg jag SKA använda
till min bas som kräver mycket effekt.

http://www.geting.se/image.php/108917-DSC01597.JPG

Vad beror detta på? Jag vet att detta steget egentligen ger långt i från den effekt jag behöver till min bas.


Tack på förhand!

//Jonas

Om det är fuktigt / temperaturväxlingar där steget sitter så kan det möjligen hända så. Och det betyder isåfall att pläteringen (dvs tillverkningen) utav kontakten är minst sagt undermålig, eller så om man repar kontakten och bryter igenom spärrskiktet kan det också bli sådär.

mvh Jonas

Med andra ord så behöver det inte vara märkvärdigt?
Har ju haft mitt sämnskin liggandes där i bland. Men ska se till att ta bort de och testa på nytt då.'

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

(none)
1 725 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#5
Kollade lite mer noga. Det var alla RCA-kablar. Tre st alltså! Det är likadana på båda stegen :S

--Lev i går som det vore i morgon--


Sök