Hej jag undrar om någon vet vad det är för färg på kabeln till instrumentbelysningen i mittkonsolen? min lyser inte och kan bara hitta en kabel som är lös och den är vit med en röd rand på mvh
I Haynes visar elschemat att åtminstone 81-86 har vit/röd kabel till askkoppsbelysningen, om det även är så på nyare än 86 vet jag inte .
Ah jo det glömde jag säga. Det beror även på ur vilken matta den kommer. *skäms* Kommer den från mattan till instrumenthuset så är det varvtalssignalen.
Skall nog ta och rota fram verkstadsböckerna....återkommer.
det är en 83a, jag tror inte det är lamporna då isf alla lampor skulle ha gått i mittkonsolen, men man ska ju inte helt utesluta det heller blir nog till att riva ut under panelen och kolla med testmejsel
det är en 83a, jag tror inte det är lamporna då isf alla lampor skulle ha gått i mittkonsolen, men man ska ju inte helt utesluta det heller blir nog till att riva ut under panelen och kolla med testmejsel
Gha......då kan jag inte hjälpa dig med mina böcker då mina bara går bak till -86 *asg* Hm jag har en -81 ståendes...kan ta en titt bakom panelen på den ngn ggn de närmaste dagarna.
kolla lamporna dom kan visst gå utan att resten av belysningen går. har du kollat säkringarna? vara ett litet jäkla glapp. den rödvita går till varvräknare. har bytt en del lampor i min instrument panel. kolla lamporna e mitt tips
det är en 83a, jag tror inte det är lamporna då isf alla lampor skulle ha gått i mittkonsolen, men man ska ju inte helt utesluta det heller blir nog till att riva ut under panelen och kolla med testmejsel
En snabb förklaring om dessa lampor. De är koppladeparalellt, så går en lampa lyser de andra. Och har det inte bytts lampor sedan 83 så är det nog läge nu
Nej jag har fort. inte kollat i min 81:a.....
Men kolla lamporna först....är de hela så kan vi kolla kabelfärg....men jag är tveksam
Glidar_N: Även -83 ska tydligen ha vit/röd kabel till askkoppsbelysningen, kabeln ska gå från reostaten till lamporna.
Om bilen har "bältesbelysning" (?) så är också den kabeln vit/röd. Har bilen insprutning så finns det en vit/röd kabel som går mellan tändspolen och pumprelät.
Hittade var lamporna satt och har bytt ut dom så nu fungerar det i konsolen, men har även haft ur mätarhuset och efter det lyser det inte längre inne i den och det sitter då dom två stora kontakterna en rund och en som en halvmåne sedan sitter det en jordkabel på en skruv tilldär klockan sitter och på en annan skruv som håller klockan ochså sitter en blå kabel.. kan det vara så att det ska vara fler kablar ikopplade ? vad är den blå kabeln till? det är på en -83a
Hittade var lamporna satt och har bytt ut dom så nu fungerar det i konsolen, men har även haft ur mätarhuset och efter det lyser det inte längre inne i den och det sitter då dom två stora kontakterna en rund och en som en halvmåne sedan sitter det en jordkabel på en skruv tilldär klockan sitter och på en annan skruv som håller klockan ochså sitter en blå kabel.. kan det vara så att det ska vara fler kablar ikopplade ? vad är den blå kabeln till? det är på en -83a