bästa turbobilen?

Phaetoon
15 februari 2006 · 8 156 Inlägg

En Cosworth är ju speciell. Inte lika mainstream som Saab och Volvo, men ändå inte för tuff.
Vågar man köra en Supra liksom? En Cosworth är gjord för att köras och glida runt med. En Supra är gjord för racing och för att flasha med. (Lite fördomar kanske, men ändå... Lite sanning är det väl i det hela?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
calibra83 Avstängd
15 februari 2006 · 40 Inlägg

calibra turbo fast i bland så går turbon söndär lätt

BoostLogic
15 februari 2006 · 272 Inlägg

peter b skrev:
Om man vill ha en relativt billig busbil så skulle jag valt en Supra mk3, alltså modellen innan mk4. En mk3 har 235 hk orginal och kan köpas för ca 40000:- För 10000-15000:- så kan man plocka ut ca 450hk.
Klart att det finns mycket värre bilar än mk3:an, men 450 Hk och snygg bil för 50000-60000:- Är mycket för pengarna tycker jag.

Ofan, de visste jag inte att min bil var så billig att trimma. Vad jag vet så kommer du inte i närheten av 450hk, möjligen 300. Måste lägga ut ca 25-30000:- för att komma upp i 450hk och då är det på gränsen att du måste ha en ny botten. Men det är en grymt rolig bil kan jag säga smile Lite tråkig som busbil kanske med tanke på att den väger närmare 1800kg.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Ckosworth Mr
15 februari 2006 · 607 Inlägg

Phaetoon skrev:
En Cosworth är ju speciell. Inte lika mainstream som Saab och Volvo, men ändå inte för tuff.
Vågar man köra en Supra liksom? En Cosworth är gjord för att köras och glida runt med. En Supra är gjord för racing och för att flasha med. (Lite fördomar kanske, men ändå... Lite sanning är det väl i det hela?)

Kan bara hålla med wink

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
oumi "audiot"
1 april 2006 · 287 Inlägg

En audi s2a är alldeles underbart skön att köra om du har ett ex som ingen kört sönder och härjat med. Är den lagom "inkörd" finns det inte mkt som slår en sådan. wink

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang