byta däck

Bike
25 april 2005 ·

Skulle byta däck på ens kompis bil för han har tummen mitt i handen.

så hissa upp bilen o skulle lossa muttrarna   öö det satt typ fast han hade inte smörjt det på 2 år o enda anledningen han skulle byta nu var pga dåligt mönster i som bil bisiktning hade sagt till han.

i alla fall efter mycket  kraft mätning så fick loss muttrarna med sedan kom det till däcket  har aldrig mött ett sådan motståndare även att jag jobbar på bil verkstad o har bytt 1000 tals däck.

så slet i däcket o slog med hammare inget hjälpte. Det verka som det var fast svetsat i bilen.

så efter att försökt få loss det i 30 min så tänkte på det gammla knepet att lossa mutrarna några varv o köra med bilen i   zick zack  så ska det lossa
men det fick man minsan inte.

så återgick jag o försökte få loss däcket från bilen
så tog ett rep runt dom hålen som är i fälgen  inte där muttrarna är utan  det är massa små  hål runt hela fälgen på någon cm st
drog in repet där o sedan drog 2 pers för att få däcket att släppa men inte det satt fast.
Så han skulle nu åka till en däck verstad o få det bytt  dom lär få det  roligt.

glömde skriva det var lika över alla 4 däcken  satt lika hårt.

har ni någon gång haft ett däck som har suttit som gjutit till bilen
o hur får ni loss dom för  det brukar ha hjälpt o banka på däcket eller dra kraftigt men detta var en tuff rackare.

Black Knight
25 april 2005 · 711 Inlägg

Jag maskerade en slägga med några lager tyg och sedan slog jag till mot insidan av däcken och efter några slag gav den vika!

Senast redigerat av Black Knight (25 april 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Bike
25 april 2005 ·

Ja det kanske är det som räknas i dag
våld
men våga inte dra ut en slägga  när polarn stod i fönstre o titta då skulle han väl skita på sig av skraj het o stopa mig (;

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang