master_lars skrev:
Har du kollat att jordflätorna är hela, lite oxid på dem kan ställa till en hel del mysko elrelaterade problem. Säkringar är ju en annan. När visar sig problemet?
Vad jag kan förstå så är alla jordflätor jag hittar helt sjyssta. Har även ordnat plåtrena bra ytor ganska nyss för ljudanläggningens fördel så jag tror faktiskt inte problemet sitter där. Men är det något särskillt jag ska leta efter?
Säkringarna är kollade.
Problemet kommer och går. Just nu är det extra intensivt. Jag startade bilen i morse. Då blinkar lampan med en gång och bilen dör. För att hålla igång bilen måste man varva ordentligt. Men motorn varvar inte som den ska. Borde varva betydligt högre. Hjälper liksom inte att man trycker gasen i bott om ni förstår vad jag menar. Och ibland går det inte att hålla den vid liv, varven sjunker hur man än gasar och så dör den.
Backa var lögn. Då stendog den så fort man kom i "dragläge". Köra frammåt gick hjälpligt men jag fick varva ordentligt och den gick ryckigt och kändes liksom som att den inte fick bensin eller något sånt.
Ofta börjar den där lampan blinka i samband med att man bromsar in eller blinkar. Då blikar den i takt till blinkersen, eller lyser strakare när man bromsar. Men bakljusen slutar fysiskt att fungera, dock tänds ingen varningslampa för det i instrumentbrådan (men det tror jag inte att det gör i vanliga fall heller förvisso) MEn blinkersindikeringen i instrumentpanelen visar rätt, dock fungerar inte heller blinkersen fysiskt.
Men ibland, dock mer sällan, kan den där lampan få fnatt och börja blinka även vid sträckkörning eller vad som helst.
Någon som vet nästa steg i felsökningen?