6086
Sök

planer på att sätta i T5a motor i volvo 740, men ACn?

602 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
tja, nu efter sommaren så har jag stora planer på att sätta i en T5a motor i min volvo 740 turbo -87
Men jag har ju ac på bilen nu, det är omöjligt att ha kvar den eller?
O hur ska jag göra då, ta bort den o ärsätta med vanlig cupe fläkt?

Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
27 juni 2008
Nyman_ skrev:
tja, nu efter sommaren så har jag stora planer på att sätta i en T5a motor i min volvo 740 turbo -87

Mvh

Jag tycker det borde fungera. Kan det inte gå att köra med AC pump från vitfemman och dra el samt rör till det istället för originalpumpen. Har inte riktigt klart för mig hur pumpen ser ut på en 740, men 850 har en mycket basic konstruktion, kan ju inte vara alltför svårt att få det att lira!

602 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
axelj skrev:
Nyman_ skrev:

Mvh

Jag tycker det borde fungera. Kan det inte gå att köra med AC pump från vitfemman och dra el samt rör till det istället för originalpumpen. Har inte riktigt klart för mig hur pumpen ser ut på en 740, men 850 har en mycket basic konstruktion, kan ju inte vara alltför svårt att få det att lira!

mjo, kanske funkar.
annars får jag strunta i ac. Får se.

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
27 juni 2008
strunta i AC.. det är mitt förslag wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

4 824 Inlägg
27 juni 2008
Jag känner 2st som har 740/760 som är ombyggda till S90 med 5:a i som har AC så det går.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

89 Inlägg
27 juni 2008
ja tror de e enklast o ersätta den med vanlig kupéfläkt faktiskt. de e ju inte alls samma modifiering på en T5-motor som på en gammal hedlig B230:)

602 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
Jag känner 2st som har 740/760 som är ombyggda till S90 med 5:a i som har AC så det går.

Okej, fins dom här på garaget?

4 824 Inlägg
28 juni 2008
Ingen aning, kan kolla det nån dag.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 juni 2008
Det är väl "bara" att skruva fast original kompressorn på nya motorn, använd styrelektroniken från din bil.  det handlar ju bara  om att få kompressorn att snurra samt ge vevaxelsignal till originalsprutet så sprutet vet om att motorn är igång och slår på kompressorn smile
Senast redigerat av torpis (28 juni 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök