Kikade lite på e-bay snabbt nu och hittade två kicker l7 15" för 418$ och frakten på dom skulle kosta 159$ så totalt blir de ca 3467 svenska kronor och tullen med momsen är ca 25% på den totala kostnaden, alltså även frakten inräknat. Då hamnar vi på ca 4333kr för varorna som priset är utsatt till 2512kr på e-bay. Om du då kollar på en likadan bas i sverige hittar jag denna på db-akuten för ca 4500:- och då ser man ju att det är ungefär halva priset eftersom det var 2 som såldes på e-bay.
Detta är då som jag har uppfattat de men jag kan ha fel också. Kika på Tullverket om du vill veta mer om det.
Ska själv prova imortera lite billjud till nästa sommar.
Lycka till att få det för det priset... du lever nog inte i verkligheten!
Kikade lite på e-bay snabbt nu och hittade två kicker l7 15" för 418$ och frakten på dom skulle kosta 159$ så totalt blir de ca 3467 svenska kronor och tullen med momsen är ca 25% på den totala kostnaden, alltså även frakten inräknat. Då hamnar vi på ca 4333kr för varorna som priset är utsatt till 2512kr på e-bay. Om du då kollar på en likadan bas i sverige hittar jag denna på db-akuten för ca 4500:- och då ser man ju att det är ungefär halva priset eftersom det var 2 som såldes på e-bay.
Detta är då som jag har uppfattat de men jag kan ha fel också. Kika på Tullverket om du vill veta mer om det.
M.v.h. Emil
Mycket möjligt men på något känns det som du bara har en lite negativ inställning till importfrågan..
Pontan kom här med lite olika siffror och beräkningar och förklaringar osv.
men jag har inte en aning men vill ha reda på det så beskriv gärna vad dina 50%tillägg består av ungefär så skulle jag bli superglad! Vill ju inte beställa något och tro att det skall bli billigt och sedan få en fet nota att betala i slutändan
M.v.h. Emil
Mycket möjligt men på något känns det som du bara har en lite negativ inställning till importfrågan..
Pontan kom här med lite olika siffror och beräkningar och förklaringar osv.
men jag har inte en aning men vill ha reda på det så beskriv gärna vad dina 50%tillägg består av ungefär så skulle jag bli superglad! Vill ju inte beställa något och tro att det skall bli billigt och sedan få en fet nota att betala i slutändan
snacka med decibel... för han har skrivet i ett annat forum om de där extra 50 %... så jag vet att det inte blir så billigt som du tror.. nu med den såkallade frakten och allt vad som tillkommer... skriv till decibel för han har koll! jag är ente emot att importera men jag är emot att du ska importera om du i slutändan ändå får betala 4000 kr styck för basarna med frakt, tull och dylikt... min fjällas mossa kollade upp vad det skulle kosta att beställa och få hem till sverige en Kicker L7 12" och det skulle bli 3200 kr för den basen så jag förstår ente vrf du tror att du skulle kunna få den för fantasisummor.. detta var för mer än ett år sedan visserligen och hon jobbar med tull och sånt skit M.v.h. Emil