4036
Sök

Handla på ebay? säkert? Egna erfarenheter?

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Jag har tittat runt lite på ebay och hittat en massa godis. Inga märkes saker. Är det säkert att handla via ebay? Lätt att blir lurad? Kvalitet?

// Johan

(none)
1 725 Inlägg
2 juli 2008
Har handlar från ebay en hel del ggr med mycket gott resultat. Visst kan det vara en chansing då det gäller kvalité. Men säkerheten har jag inte tvekat på någon gång. Betalar ju via paypal.

Vad har du hittat för kul?
Senast redigerat av Braather (2 juli 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

1 827 Inlägg
2 juli 2008
Har aldrig blivit lurad på Ebay. Feedback är a och o där och ingen har råd med en dålig kommentar så dom håller sig verkligen i skinnet.

Använd Paypal och se till att personen som säljer skickar till Sverige, när du väl kommit in i det så är det lätt som en plätt!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
Braather skrev:
Har handlar från ebay en hel del ggr med mycket gott resultat. Visst kan det vara en chansing då det gäller kvalité. Men säkerheten har jag inte tvekat på någon gång. Betalar ju via paypal.

Vad har du hittat för kul?

Tittat på lite trim till nissan 200sx s13. Dom har ju lite fina grejer där. Tänkte inte köpa turbon därifrån men iaf grenrör och ic och sånt. Billigt som satan då dollarn är så låg. Men jag har sett att folk har snackat om att man ska säga att det är en gåva eller nått sånt? eller?

1 752 Inlägg
2 juli 2008
Har än så länge bara beställt hem en sak o har inte hunnit få  på dom än, men beställningen,frakten o betalandet gick hur smidigt som helst!smile Hade hem grejjerna inom 2veckor o inte en skråma på dom! Så jag är kanonnöjd med det köpet iaf o det lär nog bli fler framöver:)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

(none)
1 725 Inlägg
2 juli 2008
Låter jag vara osagt! Men som eisenhult säger så är Feedbacken A och O. Då du väl kommit in så märker du hur uppbyggnaden är. Köp kanske något billigare och se vad du tycker, innan du går på lite tyngre saker. Det är Mitt tips!
Senast redigerat av Braather (2 juli 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

12 086 Inlägg
2 juli 2008
Jag har handlat på ebay i 4 år, säkert 35-40 prylar. Det har funkat i princip smärtfritt. Något problem hade jag med tullen en gång men de löste sig.

Sen nu 2 ggr på 1 månad har de strulat, ena paketet fick jag fel grej och fittan i usa vägrar göra rätt för sig, trots powerseller och bra feedbacks så hävdar dom motbevisade att dom har rätt. Andra paketet är från tyskland då dämparna fram vart fel, skickat tillba dom och väntar nya.. det får väl anses som strul.

Förutom dessa gånger har de funkat klanderfritt, finns massor med pengar att tjäna!
Köp gärna från powersellers och de med bra feedbacks, är de undra 99% ska du kolla upp vad folk klagat på. Hälst ska de inte va några negativa alls men de blir ofta mer o mer desto större företagen är.

Grävmaskinist
216 Inlägg
2 juli 2008
http://www.<förbjuden referens>.se/out.php?id=8442

HAHA XD

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
2 juli 2008
Handlar massor fårn ebay, allt från framlysen till magnum till hundkoppel tongue INga problem alls smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Garaget Video Crew
842 Inlägg
2 juli 2008
Handlade en in-dash från usa på ebay.

Fick hem ett a4 där det stod "Tack för pengarna".

Så det bli o handla en i sverige istället.

2 655 Inlägg
2 juli 2008
Har handlat massa från Ebay, både USA, Tyskland och England och det har funkat klockrent. Har man lite bråttom att få hem grejerna så har jag tagit delar från England, lite dyrare mot USA men d¨å har jag grejerna inom 3dar istället för en vecka.

Som de flesta har skrivit, håll koll på feedbacken

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
A det där med feedbacken har jag fattat. Men nån snackade om att man skulle säga at dom skulle skicka som gåva eller nått. För att slippa tull mm.? Hur funkar det?

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
ewrs skrev:
johanhhh skrev:
A det där med feedbacken har jag fattat. Men nån snackade om att man skulle säga at dom skulle skicka som gåva eller nått. För att slippa tull mm.? Hur funkar det?

Tydligen är det ingen tullavgift eller vad man kaller det på gåvor. Dock kan det hända att dom ser ditt paket som misstänksamt och öppnar det för att se om det verkligen är en gåva. Du får nog testa google om det här då jag är ganska grön jag också, egentligen. tongue

Haha okej:P Nån som vet nått mer om det här?

2 655 Inlägg
2 juli 2008
du kan be dem skriva ner värdet för att slippa/komma undan lindrigare. Men det är ingen garanti, tullen har öppnat 2 av mina paket för koll.. Dock så gick det bra de gångerna. Har hört att tullen kan krångla och inte lämna ut paket om det inte är något värde ifyllt eller att de misstänker fiffel..

Eldknast
915 Inlägg
2 juli 2008
Det här med gåva eller att skriva ner värdet är en ganska stor risk. Om paketet skulle skadas eller liknande får du bara det värdet som paketet står skrivet i på försäkringen. Köper du prylar för några tusen spänn skulle jag inte våga chansa.

Jag har beställt massor av prylar på ebay utan problem. Som andra säger gäller det att kolla att dom är en powerseller. Att dom inte ligger för långt ifrån 99% i rating och att dom tar paypal som betalningsmetod.

Att slippa tull kommer du nog inte göra om du beställer så pass skrymmande saker som bodykit eller karossdelar. Oavsett vad du skriver på paketet. Dock har det varit lite 50/50 för min egen del. Ibland slipper man, ibland inte.

Själv så räknar jag alltid med att få betala tullen och tjänar jag fortfarande en hel del pengar på det så beställer jag. Skulle jag sen slippa tullen får det bli ren bonus.

Tiden är rolig när det går fort... :)

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
firefreak skrev:
Det här med gåva eller att skriva ner värdet är en ganska stor risk. Om paketet skulle skadas eller liknande får du bara det värdet som paketet står skrivet i på försäkringen. Köper du prylar för några tusen spänn skulle jag inte våga chansa.

Jag har beställt massor av prylar på ebay utan problem. Som andra säger gäller det att kolla att dom är en powerseller. Att dom inte ligger för långt ifrån 99% i rating och att dom tar paypal som betalningsmetod.

Att slippa tull kommer du nog inte göra om du beställer så pass skrymmande saker som bodykit eller karossdelar. Oavsett vad du skriver på paketet. Dock har det varit lite 50/50 för min egen del. Ibland slipper man, ibland inte.

Själv så räknar jag alltid med att få betala tullen och tjänar jag fortfarande en hel del pengar på det så beställer jag. Skulle jag sen slippa tullen får det bli ren bonus.

Vad kostar tull och sånt?

804 Inlägg
2 juli 2008
johanhhh skrev:
firefreak skrev:

25% på summan av varor + frakt (moms)
Sen har tullen sina kostnader med.
Så moms + tull brukar bli runt 30% av summan på det du handlat.

396 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
baaki skrev:
johanhhh skrev:
firefreak skrev:

25% på summan av varor + frakt (moms)
Sen har tullen sina kostnader med.
Så moms + tull brukar bli runt 30% av summan på det du handlat.

Fyfan!

Sök