V40 T4 Motorstörningar

Stfc
1 juli 2008 · 14 Inlägg

Jag har ett problem med min V40. När jag gasar lite hårdare börjar motorn gå ryckigt vi ca: 4000 rpm. Det är som om motorn misständer. Vore tacksam för tips på vad detta kan bero på.

peterdahlman
1 juli 2008 · 20 Inlägg

Den kanske går snålt? Kolla så att du inte har ett igensatt soppafilter.

torpis Forummoderator
1 juli 2008 · 10 576 Inlägg

T4 -98?

byt Stift (bosch platina eller NKG iridium) byt spolar, byt styrbox.  gör felsökningen i den ordningen  smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Fatstuff Hobby sabotör
2 juli 2008 · 178 Inlägg

Har haft en tråd om samma problem på min v40 2.0t -99 men hittar inte den nu, så jag smyger in här. Har samma problem, men inte vid ngt specifikt varvtal, och du torpis har svarat åt mig med, att byta tändstift, men det har inte hjälpt... (tyvärr) har även bytt lmm, spolar och massa annat som är kollat oxå, men inget hjälper!!! Har inte bytt styrbox, kostar inte den flera tusen??? Ibland går bilen klockrent i flera dagar, ibland går den knappt alls.... Tips, snälla!
/Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
torpis Forummoderator
2 juli 2008 · 10 576 Inlägg

just -98 är känd för sina dåliga boxar.  Jag tror inte på LMM.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang