Tjena!, har 2 st pioneer TS-W3001D4 12"or som behöver en schysst låda, och eftersom jag inte är så bra på probox2000/winisd ect så undrar jag om nån vänlig själ är sugen på att hjälpa mig, det är i en bmw E36a bygget kmr ske i och tips är gärna välkomma där som om det hjälper att t.ex göra ett hål i hatthyllan för att få in ljudtrycket? nått att nämna är att jag mest lyssnar på rnb hiphop rap timbaland flo rida osv så lådan avstämd djupt är ju att föredra, ska man ha största möjliga låda då? isf är ju en 100 liters låda bra antar jag eftersom varje bas tar upp 5 liter volym och max rekommederade enligt specsen är 45 liter basreflex.
det jag har att spela på är, 83cm brett 46cm höjd längst in i bagaget, och lite ute 100cm brett och 47cm höjd
och här kommer lite grejjer som Vas QTS saker som jag förstått är bra att ha i probox/winisd ect
12" 30 cm kompositkon av IMPP™ med kolfiberväv och förstärkningsbågar
Radial fiberväv i 3 skikt
Extra bred kant
Dubbla magneter 3,11 Kg
Keramikbelagd talspole i titan
Silverpläterade kontakter
Gjuten aluminiumkorg med förstärkt botten
Högtalarkablar upp till 6 mm
3000 Watt max, 1000 Watt RMS
Dubbla talspolar 2 x 4 Ohm
Revc 2 x 3,3 Ohm
Frekvensomfång 20-150 Hz
FS 33,3 Hz
QTS 0,60
Vas 11,826 liter
Känslighet 92 dB/1Watt/1meter
Rek låda 14-28 liter sluten
Rek låda 22-45 liter basreflex
Monteringsdjup 189 mm
Monteringshål 278 mm
Ytterdiameter 329
Högtalarens volym i lådan 5,12 liter
tacksam för hjälp!!

mvh Jonas