Sommarsemester i Tyskland/Nürnburg?

taz
26 april 2005 · 66 Inlägg

Funderar på om man skulle ta ut och rasta sin Volvo lite i tyskland och på Nürnburgring också kanske...

Krävs det något speciellt tillstånd för att få köra sin bil på banan?

Tänker mig att det hade varit en trevlig semester att ta Kiel-båten från Göteborg en kväll, köra ner till Nürnburg dagen efter, sova där och äta en god middag. Dagen efter köra några varv (15 € / varv enl. sida nedan), för att sedan återvända upp till Kiel kanske.. Kanske köpa ut lite alkohol och ta hem till behövande i Sverige också :) (inte till mig!).

http://www.bimmer.se/nurburgring/

Nån go gubbe som vill hänga på? Som också är sugen på att testköra sin ride lite? Hade ju vart fint och dela hytt med nån på båten och hotellrum i Nürnberg av ekonomiska skäl.

Självklart filma det hela också... Och fixa ett öppet luftfilter till sexan innan avfärd..!

OBS! Ingen tävling, bara leka på bana mot sig själv. Har sett en del filmer med folk som kör... M5:or och annat trevligt... Tillstånd eller är det bara upp med 15€?

Är jag ute och cyklar, eller finns det någon mer som har en trevlig kärra och ekonomi att hänga på?

Hästintresserad.
Daniel
26 april 2005 · 671 Inlägg

Det är filmförbud på ringen vid vardagskörning. Liten gömd kamera gäller alltså.
Om jag inte minns fel så räknas det som vanlig väg, körkort och 15€ är vad som krävs.

En jättelång bana som i princip saknar avåkningszoner skulle inte jag göra min debut på.
Ta racing licens i sverige först så får du lite mer koll.

taz
26 april 2005 · 66 Inlägg

Hej!

Tack för ditt svar!

Jag var ute och cyklade med andra ord. Får väl se hur jag gör då..!

Får skaffa en racerbil innan jag tar raceinglicens tror jag.

Mvh. //Taz

Hästintresserad.
Daniel
26 april 2005 · 671 Inlägg

Licens kan du ta med vad som helst, såg en som tog licens i en Jeep Grand Cherokee på mantorp nyligen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang