1700
Sök

Kapa Audi GT till sportquattro.

2 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Är sugen på att dra igång ett Audi S1 bygge baserat på en Audi GT coupè, med Bottenplatta från Audi 80 quattro.
Det som jag tror blir svårast är ju att bilen måste kortas 38 cm för att få den "rätta" hjulbasen som en Audi S1:a har.
Är det någon som har erfarenhet av ett sådant här projekt, hur ska man få bilen rak igen när man ska svetsa ihop den igen, jigg?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 juli 2008
En polare har kapat ihop en GT coupé. Hittar inte hans hemsida bara. hmm
Kunde ju se om han är villig att ge några tips. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 688 Inlägg
7 juli 2008
Scirocco83 skrev:
Är det någon som har erfarenhet av ett sådant här projekt, hur ska man få bilen rak igen när man ska svetsa ihop den igen, jigg?

Åk till skroten och be dom trycka ihop bilen i pressen, sen spacklar du där den tryckts ihop. hmm
Näe, men det där undrar jag också hur man löser. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

915 Inlägg
7 juli 2008
Finns en tråd som handlar om just ditt ämne här av Zlobo. Sök o du skall finna. Lycka till.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Skogenracing.com
309 Inlägg
7 juli 2008
Scirocco83 skrev:
Är sugen på att dra igång ett Audi S1 bygge baserat på en Audi GT coupè, med Bottenplatta från Audi 80 quattro.
Det som jag tror blir svårast är ju att bilen måste kortas 38 cm för att få den "rätta" hjulbasen som en Audi S1:a har.

Nån har visst läst senaste bilsport och blivit lite inspirerad anar jag? roll

------> www.skogenracing.com <------

2 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Jag såg GT s1:an i bilsport, men jag hare varit sugen i flera år på att bygga en.
Det är någon i Piteå/Ske trakten som har byggt en röd kortat Quattro, den såg jag 2004 och det började klia i fingarana.

Sök