5763
Sök

Är det någon som har en Kingfuelsaver i sin motor?

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
http://www.kingfuelsaver.se/

Någon som är nöjd med den isf?

Rattryckarn

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 juli 2008
turbulens är väll det sista man vill ha i lmm och insuget... det där är bara buffel och båg för att lura på folk skit dom inte funkar och använder bensin priset som lockbete dålig stil och oker

2slow

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 juli 2008
azid skrev:
turbulens är väll det sista man vill ha i lmm och insuget... det där är bara buffel och båg för att lura på folk skit dom inte funkar och använder bensin priset som lockbete dålig stil och oker

Man ska hålla isär turbulens och turbulens. Turbulens kan vara jättebra för att öka fyllnadsgraden. Men det är ytterst tveksamt att en modern motor tjänar nånting på en sådan manick. Jag tror ialla fall inte på det. Däremot så skulle det vara intressant att testa något sådant på en gammal förgasarspis, gärna en oekonomisk som skyfflar in soppa, typ stor järnspis med stötstänger och enportsfugg. Där kan det kanske hjälpa lite?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

10 287 Inlägg
10 juli 2008
V i citerar:

"Gjorda tester visar att bränsleförbrukningen minskar med 10%, vilket motsvararar 15-20% landsvägskörning. Tack vare en effektivare förbränning får det även till följd att farliga restprodukter från bränslet minskar, bra för miljön och du får också 10-15% kraftigare motor. Nästan för bra för att vara sant."

Jag håller med caromania att på en motor som är så usel att där varje ändring bara kan bli till något bättre så kan detta (eller vad som helst annat) funka.

Men på en modern bilmotor - kom igen nu....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 juli 2008
Det dem säger är att om luften kommer in enklare i motorn så blir förbränningen effektivare...  mao så skulle det optimala vara en 350cc motor med 3 bar i laddtryck  wink

sen dehär med att 10% sänkt förbrukning motsvarar 20% landsväg...   hehe.  Det kommer garanterat vara enklare att poppa popcorn med mobiltelefonen än att få ner förbrukningen 20%

Tyvärr finns det företag som lurar av folk pengar bara för de flesta saknar kunnskap på området i fråga.  Exakt samma sak som om jag skulle fylla i en tipskupong, kioskägaren skulle kunna dra till med precis vad som utan att jag hade ifrågasatt.
Senast redigerat av torpis (10 juli 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök