5529
Sök

problem med Ford Probe Limited Edition Turbo -92

4 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Problem med tomgången när bilen är varm. Så fort bilen har gått ett tag så den blivit "varm" så dyker det upp problem med tomgången. Den går ned till 500-700 Rpm i vilande läge och verkar inte mata in nog med bensin till turbon när den går i. Är osäker på vad som gör detta men har luskat på forum och det verkar vara antingen ICV n eller databoxen som spökar.

Tar gärna emot alla svar och förslag!!!!!

OBS:Sammt någon som vet någon bra sida som förklarar hur vart man monterar dumpventil på sådan bil :OBS
Senast redigerat av Masen86 (20 juli 2008)

4 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
?

Neerd
1 596 Inlägg
21 juli 2008
tomgångsmotorn till 80% så var det på min iaf

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

4 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Ja men det förklarar inte varför så fort bilen blir varm och så fort "orginal" laddtrycksmätare börjar röra på sig rycker och hostar bilen, går ej heller "direkt" att smyga sig på med gasen, utan bara rycker och hostar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juli 2008
Masen86 skrev:
Ja men det förklarar inte varför så fort bilen blir varm och så fort "orginal" laddtrycksmätare börjar röra på sig rycker och hostar bilen, går ej heller "direkt" att smyga sig på med gasen, utan bara rycker och hostar.

luftläckage mellan LMM och turbons inlopp.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
ja ska kolla in på det, fortf ett skummt problem enligt mig =/

Sök