5049
Sök

Slang till insug b230ft

726 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
hej! har en b230 FT och har precis fått i motorn , men har några lediga platser på insuget dit de inte går några slangar till...

har markerat dom 2 nipplarna med rött, ni får spara bilden sen zooma in

Hoppas att det är okej att låna bilden ,va den enda jag hittade när jag sökte på google

http://img90.imageshack.us/my.php?image=71968601gi9.png

tack för svar!

264 Inlägg
16 juli 2008
En ska ju gå te dumpen iaf, så mycket kan jag säga såhär på rak arm.

726 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Bos skrev:
En ska ju gå te dumpen iaf, så mycket kan jag säga såhär på rak arm.

okej för den som är inkopplad på bilden med blå slang, den går till min dump, men det händer inte ett skit när man gasar, bygger inte upp något tryck, den släpper ut all luft vid luftfiltret

1 808 Inlägg
16 juli 2008
Den som de inte sitter nån slang på går till dumpen, så är de på min iaf.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
16 juli 2008
dump o laddtrycksmätare har jag kopplat där på min..

726 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
på vilken av dom ? för jag har provat kopplat min dump på både den vänstra och högra, och gasat fullt å släppt, men det händer inget med dumpen, den dumpar bara genom luftfilret.... vad kan vara för fel? min laddar 0.4 , för lite laddtryck som gör att den inte öppnar?

726 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
ingen som vet ? måste ha hjälp!

726 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
ingen?

755 Inlägg
20 juli 2008
ställbar dump????

279 Inlägg
20 juli 2008
pluggat igen orginal dumpen om det sitter någon? eftersom du säger att den dumpar genom luftfiltret. och har du ingen laddtrycks mätare tar du en kort slang sätt en skruv i den och sätt en slang klämma så den blir tät
Senast redigerat av edis_87 (20 juli 2008)

bränt gummi luktar kärlek

726 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
good_year skrev:
ställbar dump????

ja.. jag fick massa tunna brickor med , men lägger du i dom under fjädern då eller?

726 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
pluggat igen orginal dumpen om det sitter någon? eftersom du säger att den dumpar genom luftfiltret. och har du ingen laddtrycks mätare tar du en kort slang sätt en skruv i den och sätt en slang klämma så den blir tät

orginal är pluggad... och laddtrycks mätaren är kopplad med ett T-kors till den orginala turbomätaren i instrumentpanelen... vart menar du att ja sak ta en kort slang ?

726 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
ingen som vet?

87 Inlägg
21 juli 2008
Alltså, du kan gott plugga den om den e över!
Så länge du har en slang till dumpen, en till laddtrycksmätaren och en till bränsletrycksregulatorn..behöver du inte någon mer!
Du kanske kan fixa en bild på dumpen när den sitter ihop med dina slangar?
Kan man se så de sitter rätt...
skicka ett pm isåfall!

Vänliga Hälsningar Klas Östling

726 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
FixarKlasse skrev:
Alltså, du kan gott plugga den om den e över!
Så länge du har en slang till dumpen, en till laddtrycksmätaren och en till bränsletrycksregulatorn..behöver du inte någon mer!
Du kanske kan fixa en bild på dumpen när den sitter ihop med dina slangar?
Kan man se så de sitter rätt...
skicka ett pm isåfall!

tack! allt är kopplat så smile så nu har jag löst det... men nu är ett annat problem istället. min dump. den heter turbo xs eller något sånt som finns på de flesta sdorna, priset är runt 500, men den fungerar inte,  den öppnar 40% på halvgas, alltså släpper den ut laddluften när man ska bygga laddtryck, sen när du släpper gasen så kommer all luft ur luftfltret och dumpen är i ett stumt läge. fick ju med brickor tll dumpen men vet inte vad jag ska göra för att lösa problemet....

Sök