4200
Sök

höger halvljus och höger blinkers funkar inte!felet?

7 100 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
#1
hallå!
har fått lite problem!
halvljuset och blinkers fram funkar inte,lamporna är fel och alla kontakter sitter som dom ska!
vad är det som har gått sönder?

hörde nån som sa tidigare att man kunde koppla från andra lyset,går det,och hur gör man isf?

mvh
Senast redigerat av bmx (2 juli 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
#2
skrev fel,menade att dom är hel lol

okej,ska kolla lite på jordningen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
#3
nu har jag kollat säkringar,lampor,jordning mm men fortfarande inte fått fart på de sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
#4
de vet ja inte då pga att ja inte har nå mätinstrument

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#5
japp.jordningen har ja kollat

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 661 Inlägg
14 juli 2008
#6
HUR har du kollat den?

Har du skruvat med någonting i samband med att lamporna slutade funka?
Är ju lite konstigt att båda 2 skulle lägga av bara sådär.

Provat skifta lampor med andra sidan?
Går det ens någon ström till lampan?    (med en testlampa, liten skruvmejsel med inbyggd lampa i skaftet och en kabel där bak med kromad klämma på)

7 100 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#7
skruvat bort den och gjort rent den mm!
nope,märkte de när vi skulle åka och bada.slutade helt plötslig :S
jupp,har provat att skifta,inget fel på lamporna!
om de går ström dit vet ja inte då pga att ja inte har nån testlampa!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 661 Inlägg
14 juli 2008
#8
Fixa en testlampa och prova sen.
Kostar väl kanske 40:- på macken

4 299 Inlägg
14 juli 2008
#9
Kan du så testa att byta blinkersspaken, lr så kanske de e ljusomkopplaren.

De va ju ett jävla skumt fel iaf tongue

Lycka till!
//Jacob


7 100 Inlägg
14 juli 2008
Trådstartare
#10
Rallyhalle skrev:
Kan du så testa att byta blinkersspaken, lr så kanske de e ljusomkopplaren.

De va ju ett jävla skumt fel iaf tongue

Lycka till!
//Jacob

aa den kan de ju ochså vara!

haha som fan tongue


iaf!imorrn får jaf en mätare,så ja ska mäta och dona lite då och se va ja kommer fram till tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Byggare Behm
562 Inlägg
14 juli 2008
#11
Måste vara jordfel  , kan inte vara något annat , skulle reläerna eller ljusomkopplaren ge sig så
skulle inget i den kedjan funka.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

7 100 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#12
im back!
har mätt nu,gikc 6 volt till lyserna,ska de vara 6 eller 12? som sagt,ja suger på el tongue
måste få de gjort idag,sista bes tiden är imorrn sad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

7 100 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#13
vart sitter ljusomkopplaren??

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!


Sök