4079
Sök

Ingen kyla från ACC:n 9-3 SS!

(none)
1 725 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej! -9-3 SS Aero 05:a -

Fasen vad trött jag blir asså. Alltid är det något som krånglar för mig och min bil känns det som.

En varm dag i dag och vad händer då?! Jo, min ACC lägger av att ge kalluft helt.
Var ute en stund för att sen sätta mig i bilen och åka i väg ner till Halmstad från Göteborg. Då jag satte mig i bilen så började det osa riktigt skumt. Undra vad det var och ville inte köra förrens jag visste var det var. Men det tog inte många minuter förrens jag märkte att ACC:n lagt av att ge kall luft i samband med detta osandes som kom ut ur fläktarna. Som att något brändes eller så? Osade instängt, gammalt..svårt att förklara!

Måste tillägga det att jag haft imma på mina rutor i en längre tid som inte velat försvinna. Men ACC:n har ju fungerat som den ska till i dag då den la av att ge kalluft.

Tack på förhand!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
27 juli 2008
#2
funkar det att trycka auto och off och se om det kommer fram nån felkod från acc?...

det ska ju inte lukta umket kanske ditt torkfilter är mättat

2slow

(none)
1 725 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#3
azid skrev:
funkar det att trycka auto och off och se om det kommer fram nån felkod från acc?...

det ska ju inte lukta umket kanske ditt torkfilter är mättat

Man kan inte kaliblera på 9-3 SS utan måste göra det via Tech 2:an. 9-5:an går det att göra det med de knapparna.

--Lev i går som det vore i morgon--

(none)
1 725 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#4
Swedenrockers skrev:
Det kanske var kylmediat du kände, det luktar inte tårta direkt. Du får åka till en AC-verkstad och provtrycka. Slår kompressorn till?
Braather skrev:
Hej! -9-3 SS Aero 05:a -

Fasen vad trött jag blir asså. Alltid är det något som krånglar för mig och min bil känns det som.

En varm dag i dag och vad händer då?! Jo, min ACC lägger av att ge kalluft helt.
Var ute en stund för att sen sätta mig i bilen och åka i väg ner till Halmstad från Göteborg. Då jag satte mig i bilen så började det osa riktigt skumt. Undra vad det var och ville inte köra förrens jag visste var det var. Men det tog inte många minuter förrens jag märkte att ACC:n lagt av att ge kall luft i samband med detta osandes som kom ut ur fläktarna. Som att något brändes eller så? Osade instängt, gammalt..svårt att förklara!

Måste tillägga det att jag haft imma på mina rutor i en längre tid som inte velat försvinna. Men ACC:n har ju fungerat som den ska till i dag då den la av att ge kalluft.

Tack på förhand!

//Jonas


Känns dyrt detta! hmm Jag har inte kollat om kompressorn slår till. Men det märker man lätt eller?

--Lev i går som det vore i morgon--

497 Inlägg
27 juli 2008
#5
testa först att ta av minuspolen då nollas systemet funkar det inte därefter så får du kolla kylmediat med mera


(none)
1 725 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
#6
Det nollas/kallibleras automatiskt efter man har startat bilen 5ggr och stäng av den lika många ggr. Men känns som att det kan vara gasen som brast. Men det läcker ju inget vad jag vet..FASEN; detta är långt i från mitt ämne verkligen.

--Lev i går som det vore i morgon--


Sök