4080
Sök

6 basar till 2 ohm ?

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#1
Jag e totalt borta nu, så lite hjälp skulle behövas.
Jag har 6 st basar med enkel 4 ohms spole och vill koppla dessa basar så jag lastar steget i 2 ohm, alternativt 1,33 ohm men helst 2 ohm.

Om man gör 2 paket av det och varje paket blir 1,33 ohm, hur kopplar jag ihop dessa paket för att komma upp till 2 ohm då ?

Mvh
roll

Ps. Skyller på värmen och sömnlöshet *skrattar*
Senast redigerat av busfabror (28 juli 2008)

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

6 851 Inlägg
28 juli 2008
#2
Först kopplar du 3xbasar paralellt med varandra. Sedan får du lägga dessa 3 i serie med de andra 3 basarna.
Detta kommer då ge en last på 2.66ohm


www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
#3
TT-Avant skrev:
Först kopplar du 3xbasar paralellt med varandra. Sedan får du lägga dessa 3 i serie med de andra 3 basarna.
Detta kommer då ge en last på 2.66ohm

Då va jag inte fel på det, men man tackar cool

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se


Sök