8504
Sök

Förbjudet att köra med söndrig höger framblinkers ?

25 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Hej

som ni kanske har läst i min förra tråd var jag med om en krock. Nu har jag inte fått service tid förrän den 15 september på verkstan !

Nu undrar jag om jag får köra min bil eller det finns risk för böter ? Bilen fungerar att köra felfritt förutom att högra fram blinkern är sönder. Detta är något jag inte kan fixa förrän den åker in på verkstan.

Så får jag köra ? eller måste jag låta bilen stå och vänta tills 15/9 ? tänkte köra upp till gbg i helgen nämligen.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 juli 2008
klart det ska funka... ser polisen dig eller åker du på en flygande kommer dom gnälla

2slow

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
29 juli 2008
Jadu, hur ofta har de flygande inspektioner då? Ingen gång under de fem år jag har haft körkort iaf. Skulle de mot förmodan ha det ser de ju att du har krockat, vilket de lär ha överseende med... MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 juli 2008
upp till var och en om man vill åka runt i en krockad bil som bara funkar till hälften... men lär ju bli lite halvjobbigt om han orsakar en olyka och försäkringsbolget får vet att han kör runt med defekta grejer...

2slow

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
29 juli 2008
Brummie skrev:
Hej

som ni kanske har läst i min förra tråd var jag med om en krock. Nu har jag inte fått service tid förrän den 15 september på verkstan !

Nu undrar jag om jag får köra min bil eller det finns risk för böter ? Bilen fungerar att köra felfritt förutom att högra fram blinkern är sönder. Detta är något jag inte kan fixa förrän den åker in på verkstan.

Så får jag köra ? eller måste jag låta bilen stå och vänta tills 15/9 ? tänkte köra upp till gbg i helgen nämligen.

Kör in till verkstaden som skall göra vid bilen och få ditsatt en blinkers provisoriskt. Du betelar för matrialet (Blinkersen) nu, sen drar dom av den kostnaden från självrisken eller så får du tillbaka pengarna om det visar sig att du inte är vållande till skadan.

Smoke Tires Not Drugs.

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 juli 2008
Är det bara lyktglaset som är pajj så kan du alltid sätta i en orange lampa... Har gjort det på nån bil jag haft å blivit stoppad å klarat mig. Sen är det väl inte så snyggt med krockad bil å inte kanske direkt lagligt... Men men tror nog att du skulle klara dig om du har orange blinkers iaf.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
29 juli 2008
Sätt i en orange lampa och tejpa (transparent tejp) så du inte har några vassa kanter från ditt trasiga glas.

25 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Ja, jag har inte testat med lampan, min lykta är helt sönder och tror inte blinkerlyset fungerar även om jag byter lampa. får testa.

Sök