Kolfiber

Deltamannen
28 april 2005 · 12 Inlägg

Hej alla!

Är det någon här som har gjort en huv eller någonting i glasfiber? Har nämligen kommit över en rulle kolfibermatta som jag tänkte göra en huv av. Undrar bara hur man går till väga för att göra en bra avgjutning av motorhuven, typ i byggskum?? hmm

tack

Deltamannen
30 april 2005 · 12 Inlägg

Ingen som pysslat ihop lite?

mo_tattoo
1 maj 2005 · 275 Inlägg

tillverka formen i glasfiber, det är nog det bästa, tror jag iaf...
tänk bara på att gjuta den rejält tjock och förstärka formen på baksidan innan du formar ur den, så den inte slår sig.
sedan måste du förstärka huven inifrån...
är det för vikten eller utseendets skull du ska göra detta?
jag har själv funderingar på att göra en kolfiberhuv, men jag kommer nog att nöja mig med ett lager kolfibermatta på originalhuven, eftersom jag bara är ute efter utseendet...
min 1800 kg tunga dieselkombi blir nog inte så mycket snabbare med en äkta kolfiberhuv ändå smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
BMW 530d (2009)
Deltamannen
1 maj 2005 · 12 Inlägg

Huven kommer att bestå av några svetsade aluminiumbalkar som "ram" sedan kommer kolfiberväven att ligga som ett täcke ovanpå(kort beskrivet). Har svårt att tänka mig att epoxyn går att få snygg finish på, som på köpe-huvar, så det blir nog till att lacka den ist. Glasfiberform är nog ingen dum idé, hittade en liten guide om det oxåsmile. Annars är ju kolfiber det sexigaste som finns på en bil wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang