4011
Sök

Baslådebyggsfråga. (Bild Finns)

Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#1
Ja har lite problem om vart ja ska göra av stegen men tänkte att kanske kan locket på lådan se lite annorlunda ut mot resten så ja kan lägga ett steg där. men frågan är om det gör ngn verkan på ljudet?
Är lite av en nybörjare inom billjud.

Tack på förhand

Bilden
Menar liksom att framsidan på locket är rak o inte vinklad som resten av lådan.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/51189/416021_n83dyb.jpg

Golfare
349 Inlägg
30 juli 2008
#2
Det är många som sätter steg på lådan, det sägs att dom ska hålla.. men o andra sidan så är det elektronik o det är lätt att en komponent går sönder, dock lär det gå på garantin sålänge det inte är brännt? Jag skulle då aldrig göra det iaf..


16 197 Inlägg
30 juli 2008
#3
vibrerar lådan så mycke så att stegen pajja så e lådan på tok för klent byggd... en låda ska va STUMM!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Oldschool
299 Inlägg
30 juli 2008
#4
När du börjar dunka musik så kan slutsteget gå sönder. Jag skulle inte göra det iallafall.

260 Inlägg
30 juli 2008
#5
evilaudio skrev:
vibrerar lådan så mycke så att stegen pajja så e lådan på tok för klent byggd... en låda ska va STUMM!!!

Precis, bygg en stabil låda och se till att den sitter fast!
då är det inga problem att stegen sitter på lådan.

164 Inlägg
30 juli 2008
#6
Jag har då aldrig haft problem med att steget gått sönder pga at de suttit på lådan smile. Det kan säkert hända, men känns som att risken är väääldigt liten!?

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#7
nej vibrera sönder borde det inte då lådan är väldigt stum, skruvad, limmad med ngn jävla svällande grejs o sen ska det plastas inne o är gjord i 21mm MDF. Kmr nog bli bra skulle ja tro, men ska man liksom göra som en gummiupphängning till steget el?
Mvh

16 197 Inlägg
30 juli 2008
#8
nee de behövs inte.. du kan skruva de direkt på.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

RM-operatör
667 Inlägg
30 juli 2008
#9
För att göra det lite snyggare, så föreslår jag att du bygger må stativ till stegen, så de står lite lutande. Kanske med kabelkanaler för att gömma kablaget?


Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#10
Evilaudio: Okej då skippar ja det då, håller på o sågar ut för basarna nu så det närmar sig = )

Shyguy: Kanske ska ha steget lite lätt lutande men kablarna kmr att synas, finns inget annat sätt tyvärr

RM-operatör
667 Inlägg
30 juli 2008
#11
Westberg skrev:
Evilaudio: Okej då skippar ja det då, håller på o sågar ut för basarna nu så det närmar sig = )

Shyguy: Kanske ska ha steget lite lätt lutande men kablarna kmr att synas, finns inget annat sätt tyvärr

Det går ju? Du låter ju kanalerna sticka upp i höjd med steget, och över anslutningarna. Så tänker jag göra sen, troligen i helgen. Kommer jag ihåg så ordnar jag en liten projekttråd med bland annat det.


Japs :)
775 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#12
ShyGuy skrev:
Westberg skrev:
Evilaudio: Okej då skippar ja det då, håller på o sågar ut för basarna nu så det närmar sig = )

Shyguy: Kanske ska ha steget lite lätt lutande men kablarna kmr att synas, finns inget annat sätt tyvärr

Det går ju? Du låter ju kanalerna sticka upp i höjd med steget, och över anslutningarna. Så tänker jag göra sen, troligen i helgen. Kommer jag ihåg så ordnar jag en liten projekttråd med bland annat det.

förstod nog inte riktigt hmm


Sök