6158
Sök

slutstegsproblem

glad
493 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
tjenare, har ett fyrkanals panasonic steg av bra kvalitet, har två 6.9or och två 8or inkopplat och det funkar prima.

I fem minuter typ, sen börjar de liksom "dö"  så jag kollade på strömindikatorn på steget och den lös lika starkt när den dog som innan,
det  försvinner och kommer tillbaka med ca 3 seks mellanrum
jag kände på steget o de va stekhett.
är det så att det överhettas?

hur gör man något åt detta?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

21 761 Inlägg
6 augusti 2008
#2
Om steget blir så varmt att du inte kan hålla kvar handen, då är det överhettat.

Spelar du högt när steget stängs av?
Har du kopplat en högtalare på varje kanal?
Hur sitter steget monterat, upp-och-ner?

glad
493 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#3
Drönirettab skrev:
Om steget blir så varmt att du inte kan hålla kvar handen, då är det överhettat.

Spelar du högt när steget stängs av?
Har du kopplat en högtalare på varje kanal?
Hur sitter steget monterat, upp-och-ner?

spelar högt ja, nej inte en högtalare per kanal, har det kopplat i trekanalsläget.
sitter monterat på en låda i bilen.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

21 761 Inlägg
6 augusti 2008
#4
Så det innebär att du har bryggkopplat två kanaler alltså.

Hur har du kopplat högtalarna som är på de bryggade kanalerna, parallellt eller i serie?
Vilken impedans är det på dessa högtalare?


Sök