6192
Sök

Hjälp med att koppla in Sinus 1500 & BlackBass, det är alltså så här jag skall koppla (ny bild längst ner)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hejsan skulle behöva lite basic hjälp med att koppla in mina två stycket black bass basar till mitt sinus live sl-a1500 steg, ni får gärna spara bilden och ladda upp den igen med streck ritade var kablarna skall sitta.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/423781_6mge19.jpg
Tack på förhand Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (6 augusti 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Egen företagare
864 Inlägg
6 augusti 2008
#2
sätt alla + till + på steget och alla - till - på steget, då får du ut maximal effekt ur steget.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#3
oj, glömde att jag vill ha lasten i 4ohm smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#4
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=4

om ni klistrar in denna länk i ny webbläsare  så  vill jag har kopplat som sissta bilden men jag har ju två stycken ++-- på steget, i vilka skall sätta högtalar kablarna?

MVh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (6 augusti 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

6 851 Inlägg
6 augusti 2008
#5
Ska du köra steget i 4ohm måste du koppla basarnas spolar i serie. Då detta är ett monoblock kan du göra följande.
1:koppla en av spolarnas + till den andres spoles -
gör lika på båda basarna
2: sätt sedan bas ett på stegets ena + och - lika med den andra basen.
Klart.

Steget kommer nu jobba i 4ohm då basarna har en impendans på 8ohm.


Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#6
det är alltså såhär jag skall koppla för att få en 4ohms last?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/423824_s1k5n5.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

6 851 Inlägg
6 augusti 2008
#7
nje..den minus (blåa strecket) drar du till den andra sidans +. sedan tar du den andra sidans - till stegets -
Gör det på båda basarna


Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#8
TT-Avant skrev:
nje..den minus (blåa strecket) drar du till den andra sidans +. sedan tar du den andra sidans - till stegets -
Gör det på båda basarna

det är alltså såhär jag skall koppla?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/423833_t81m28.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.


Sök