6161
Sök

Satt in baslåda

357 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#1
Satt in baslåda i bilen här om dagen och idag när ja skulle koppla in det. När ja skulle sätta removet kabeln från sterion till slutsteget så lyser det inte. Hur kan man göra för att få steget att funka utan den blåa kabeln från stereon till slutsteget?


Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
7 augusti 2008
#2
Dra en kabel ifrån ett bakljus eller en kabel direkt ifrån bateriet med en strömbrytare på instrumentpanelen eller nått...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

150 Inlägg
7 augusti 2008
#3
brygga en kabel mellan + på steget till removet. kanske inte är bra men du ser iaf att steget funkar och att ljudet ska funka.

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

982 Inlägg
7 augusti 2008
#4
BMW-E30 skrev:
brygga en kabel mellan + på steget till removet. kanske inte är bra men du ser iaf att steget funkar och att ljudet ska funka.

smart så kan du inte stänga av steget utan o ta bort sladden varje gång..

enklast är ju dra från bakljuset som sagt

150 Inlägg
7 augusti 2008
#5
Beeenny skrev:
BMW-E30 skrev:
brygga en kabel mellan + på steget till removet. kanske inte är bra men du ser iaf att steget funkar och att ljudet ska funka.

smart så kan du inte stänga av steget utan o ta bort sladden varje gång..

enklast är ju dra från bakljuset som sagt

jo precis men jag tänkte på så han kan testa så han ser att sakerna funka iaf tongue

annars är det ingen smart lösning precis tongue

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

357 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#6
hur menar ni då att sätta kabeln från bakljuset. Alltså plus kabeln till slutsteget ska inte sätta det från batteriet ja ska sätta det från bakljuset istället? tack

kolla gärna in min 240


357 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#7
men slutsteget funderar iaf big_smile Kollade det idag men de lät konstigt. kanske var för att man inte hade så bra kräm i batteriet.


517 Inlägg
7 augusti 2008
#8
volvo_240_GL skrev:
hur menar ni då att sätta kabeln från bakljuset. Alltså plus kabeln till slutsteget ska inte sätta det från batteriet ja ska sätta det från bakljuset istället? tack

kolla gärna in min 240

Nej ! Pluskabeln ska du dra från batteriet. Men remoten ska du dra från bakljuset, glöm inte vrida på ljuset eller tändningen sen bara om du vill få något ljud wink


517 Inlägg
7 augusti 2008
#9
volvo_240_GL skrev:
men slutsteget funderar iaf big_smile Kollade det idag men de lät konstigt. kanske var för att man inte hade så bra kräm i batteriet.

Dragit lågnivån och +kabeln på varsin sida i kupén ?



Sök