dåligt och borra 2.5 mm hål/t-kors i wg slangen?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 augusti 2008 · 5 650 Inlägg

som topic säger då
äre bra och och göra så lr spelar de ingen roll?har hört fler som säger att de e bra än dåligt så jag börjar fundera

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Marlboroman
6 augusti 2008 · 8 234 Inlägg

Ytterst dålig ide. Kan ge skenladd / peakar vilket i sin tur kan ge upphov till spikningar och annat tråkigt. Håller man på och laborerar lite kan man få det att funka skapligt, men det är klart vettigare att spänna wastegaten istället.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Germax
6 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Jag monterade ett T-kors på e polares Ltt 940, efter vart de en fulltryckare smile

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 augusti 2008 · 5 650 Inlägg

Marlboroman skrev:
Ytterst dålig ide. Kan ge skenladd / peakar vilket i sin tur kan ge upphov till spikningar och annat tråkigt. Håller man på och laborerar lite kan man få det att funka skapligt, men det är klart vettigare att spänna wastegaten istället.

han spikar med hel wg slang oxå så kan ju inte bli värre

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 augusti 2008 · 5 650 Inlägg

JapMax skrev:
Jag monterade ett T-kors på e polares Ltt 940, efter vart de en fulltryckare smile

själv har man redan fulltryckaren jag vill bara ha typ 08-1 bar istället för 0.5

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Marlboroman
7 augusti 2008 · 8 234 Inlägg

volvo_dude skrev:

Marlboroman skrev:
Ytterst dålig ide. Kan ge skenladd / peakar vilket i sin tur kan ge upphov till spikningar och annat tråkigt. Håller man på och laborerar lite kan man få det att funka skapligt, men det är klart vettigare att spänna wastegaten istället.

han spikar med hel wg slang oxå så kan ju inte bli värre

Spikar det nu så kommer kolvarna smälta om du ställer upp trycket nå mer, så jodå, det kan bli värre.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Sleepy_One jopp
8 augusti 2008 · 145 Inlägg

ska du ha mera ladd så MÅSTE du ha mera soppa oxå går inte att komma ifrån.

jomenvisst
skogenracing xcOOb
8 augusti 2008 · 388 Inlägg

vet du int eva du håller på med så är det dåligt..
är ju en dell grejor som man lär ha koll på lr förbättre om de ska ställas på laddt.

Marcus_89 Biltokig elektriker
8 augusti 2008 · 3 352 Inlägg

Precis, du måste kompensera med mer soppa! Annars kommer du få ett trevligt ras. När du sen ska höja laddet så gör det på ett seriöst sätt. Inte borra några hål i wg slangen wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 augusti 2008 · 5 650 Inlägg

spelar ingen roll orginal ska den göra 0.6 nu gör den 0.5 ska inte behövas göras nått för den ska gå normalt igen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang