5049
Sök

volvo 240 startar inte

357 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
Har bytt batteri på min 240 och första början så startade den skit bra tills efter en stund då var den helt tvär död. sen nu startade ja den med kablar och efter ja stänger av den är den död. vart e felet?

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 augusti 2008
Den laddar väl inte helt enkelt...

4 682 Inlägg
9 augusti 2008
dags för generator byte..

21 761 Inlägg
9 augusti 2008
volvo_240_GL skrev:
Har bytt batteri på min 240 och första början så startade den skit bra tills efter en stund då var den helt tvär död. sen nu startade ja den med kablar och efter ja stänger av den är den död. vart e felet?

Som Smedhult skriver så har du ju fått flera förslag i tidigare trådar, bla har jag gett en del råd. Ta fram multimetern och mät, annars får du aldrig reda på vad felet är. smile

982 Inlägg
9 augusti 2008
eller har du ingen multimeter..byt generator/kol o ladda batteriet..går väl på en 10a till 240

lyser inte laddlampan ?

357 Inlägg
9 augusti 2008
Trådstartare
bilen laddar ju bra när vi mäter men endå. Men sen när man stänger av den så är den tvär död ännu en gång ! För generaton laddar för det har vi mätt idag.

21 761 Inlägg
9 augusti 2008
Okej. Kolla nu på batteriet hur hög spänningen är, om spänningen är 12V eller mindre så måste du ladda upp batteriet. Men om spänningen är tex 12,4V eller högre så testar du att mäta spänningen samtidigt som du vrider nyckeln i startläge.

Om spänningen bara sjunker ner till tex 11,5V så betyder det att startmotorn inte får sin ström som den ska, då är det antingen fel i jordkabeln som går till motorblocket eller så kommer det inte fram spänning till startmotorns solenoid från tändlåset.

Prova det där och skriv vad som händer, då får vi försöka ge mer råd. smile

Hur mycket laddar generatorn?
Vart sätter du minusstartkabeln på din bil när du får starthjälp, på batteriet eller motorblocket?
Senast redigerat av Drönirettab (9 augusti 2008)

Sök