3429
Sök

min baslåda stängs av efter en liten stund..

59 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
tjena..min baslåda stängs av efter ungefär 5-10 min om man höjer volymen lite..har ja jordat den för dåligt??jag tycker stereon blir lite för varm också,men de kanske ska vara så..jag har en audi a4 och jag har jordat den precis under baksätet,de finns klara hål i plåten..tar jag ut skivan och sätter in den igen så funkar den max 30 sek..

629 Inlägg
12 augusti 2008
slutsteget till basen kanske blir för varmt? anledning är väl att de är fel på steget eller någon kabel som har gett upp?

21 761 Inlägg
12 augusti 2008
Är det baslådans slutsteg som du har jordat under baksätet?
Har du kollat så att det inte sitter färg kvar vid skruvhålet?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
12 augusti 2008
Hur många basar ?  Kopplat så det blitt för lågt ohm-tal ? tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

59 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Är det baslådans slutsteg som du har jordat under baksätet?
Har du kollat så att det inte sitter färg kvar vid skruvhålet?

stereo pioneer deh 4900ib
baslåda caliber
slutsteg magnat rx44

baslådan har dubbla 10:or och slutsteget har 4 kanaler..jag har kopplat varje 10:a till 2 kanaler..kablarna är nya jag har  köpt dem från brl de va dem grövsta..ska jag prova o jorda den i bilbältets skruv??

8 Inlägg
13 augusti 2008
kolla värmen i slut steget. spela och kän på steget om det blir för varmt sitter det öppet eller har du gömt steget.. om du har jömt det eller bygt in det han du behöva montera fläktar till steget så det får luft.. har du bryggat ellementen? i såfall kan du kolla så att motstondet inte blir för lågt. skrapa bort färgen vär på jord skruven..

Sök