hur många hk tror ni ja får?850 t5

ante850r
12 augusti 2008 · 285 Inlägg

halloj håller på med en total renovering å lite små justeringar.

Jag har,frästuppvevhuset,3 tums gasspjäll,3 tum tryckrör,3 tums lmm,glt kammar,steg3 chip,3 tums downpie ska byggas,matchportat insuget,h-profilstakar,1,3 i ladd,btr,värre tryckplatta.(funderar på större bränslepump)

dessa grejerna har ja eller är på väg men funderar på att köpa en större turbo,spridare,ic och programmvara till de.då kommer man ju upp i lite pullver..har nån mer tipps på vad man kan göra ochex tips på turbo mm...

hur mycket hk tor ni ja får ut om ja inte byter turbo mm..vha andreas

Decibel
12 augusti 2008 · 2 911 Inlägg

Du kommer inte så mycket längre än 280-300 och ~1 i ladd innan vevstakarna funderar på att ge upp.
Om du ändå håller på, byt till h-profil stakar.

En enkel modifikation är att klämma dit en 19T eller liknande, dom borde palla 350hk om jag inte minns helt galet.

Grundstrom Nismo
12 augusti 2008 · 758 Inlägg

En kompis fick ut 266hk ur en 850 T5, de som är gjort med den är chippad och uppstalt ladd till 1.3 tror jag de va. Så den lär väl bli en ganska bra bit över de smile

itouch
12 augusti 2008 · 1 488 Inlägg

Med de grejerna du skrivit brukar de bänka runt 310-320hk. Då måste du ha bytt till h-profilstakar och gltkammar så du kan ladda 1.3 hållbart.

Xuri One Man Clan
12 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

du har la 15g turbo eller max 16T å jag tror inte du kommer möe längre än 280-290 men slänger du på en 19T turbo eller större så kan du nog få runt ett 32-350 hk i alla fall å de lär bli driftsäkert om allt är optimerat på rätt sätt

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Beeenny
12 augusti 2008 · 982 Inlägg

225 som de ska vara original

eylliss
12 augusti 2008 · 3 Inlägg

Jo de e skulle bli mellan 300 till 350 hk i bänken byt bara vevarna så det håller

jsupreame
12 augusti 2008 · 137 Inlägg

ante850r skrev:
halloj håller på med en total renovering å lite små justeringar.

Jag har,frästuppvevhuset,3 tums gasspjäll,3 tum tryckrör,3 tums lmm,glt kammar,steg3 chip,3 tums downpie ska byggas,matchportat insuget,h-profilstakar,1,3 i ladd,btr,värre tryckplatta.(funderar på större bränslepump)

dessa grejerna har ja eller är på väg men funderar på att köpa en större turbo,spridare,ic och programmvara till de.då kommer man ju upp i lite pullver..har nån mer tipps på vad man kan göra ochex tips på turbo mm...

hur mycket hk tor ni ja får ut om ja inte byter turbo mm..vha andreas

du lär ju ska måsta mappa bilen iaf...

ante850r
12 augusti 2008 · 285 Inlägg

Decibel skrev:
Du kommer inte så mycket längre än 280-300 och ~1 i ladd innan vevstakarna funderar på att ge upp.
Om du ändå håller på, byt till h-profil stakar.

En enkel modifikation är att klämma dit en 19T eller liknande, dom borde palla 350hk om jag inte minns helt galet.

okej okej..ja har redan h-profil i å värre lager.

ante850r
12 augusti 2008 · 285 Inlägg

okej nice ja har ju h-profilstakar i å lite sånt..men 300 ärliga häst borde man ju komma med då..tack för svaren

TurbOla Reservdansk
12 augusti 2008 · 6 271 Inlägg

Vad är det för "värre lager" du pratar om?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Marlboroman
12 augusti 2008 · 8 233 Inlägg

ante850r skrev:
halloj håller på med en total renovering å lite små justeringar.

Jag har,frästuppvevhuset,3 tums gasspjäll,3 tum tryckrör,3 tums lmm,glt kammar,steg3 chip,3 tums downpie ska byggas,matchportat insuget,h-profilstakar,1,3 i ladd,btr,värre tryckplatta.(funderar på större bränslepump)

dessa grejerna har ja eller är på väg men funderar på att köpa en större turbo,spridare,ic och programmvara till de.då kommer man ju upp i lite pullver..har nån mer tipps på vad man kan göra ochex tips på turbo mm...

hur mycket hk tor ni ja får ut om ja inte byter turbo mm..vha andreas

Om du kör med orginal turbo och spridare så kommer du landa på runt 270 ärliga hk. Varken spridare eller turbo räcker nå längre. De flesta av de andra modifierar du nämner ger ingenting. Kammarna ger bara annan karaktär till exempel.

Grenröret bör bytas mot ett japan (inte ett s60r som har en sämre utformning) och en större turbo. Hur stor beror ju på effektmål, samma sak med spridare. Bygg ett nytt rör mellan lmm och turbo, det ger bättre gassvar. Värre soppapump är ett hett tips. En gammal pump flödar sämre och inverkar menligt på prestandan.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
ante850r
13 augusti 2008 · 285 Inlägg

TurbOla skrev:
Vad är det för "värre lager" du pratar om?

köpte från spm han sa att de skulle va värre en orginal men de kan lika väl bara vara snack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang