3620
Sök

Är det någon som är kunnig på strokning av v8or??

Avstängd
82 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Jag funderar på att köpa en strokad motor har ev en 408 på gång. Blocket är ett 350block
men jag vet inte om det är för mkt strokat för att hålla? den levererar 510hk och 675nm en siffra jag tycker är aldelens perfekt. Vet ni nå om strokning skriv:)

2 118 Inlägg
18 augusti 2008
Skicka ett PM till Alseryd här på gorg, Eva är kan det där med Amerikanskt tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Eliminator
1 441 Inlägg
19 augusti 2008
Vad vill du veta?

Vid all trimmning så minskar du marginalerna till haveri.
Ofta vid strokning så måste blocket bearbetas invändigt iom att stakarna blir längre och behöver större svängrum. Sedan finns det ju bra och dåliga trimmare.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

104 Inlägg
19 augusti 2008
Är det ett 350 block? inte ett 400 block ? Verkar lite väl stort för ett 350 block. = 350 borrad & strokad till 408 ...Nääää.  tror inte det kan gå faktiskt....?
förutom vad Sokrates  sa, så behövs ofta en smallbase slipad kam för att vevstakarna inte ska slå i kammen. Ett stroker-clearat oljetråg är bra att ha. Är det ett 400 block så kolla att det INTE är ett orginal fyrbultat block, dessa är klenare än de 2 bultade.(gäller bara 400) Det optimala är ett 509 block 2 bult omgjort till 4 bult splayedcaps. Se upp med kompet ochså.
Har du gjutnummret på blocket så kolla vad det är för nåt här: http://www.mortec.com/

Dogs have owners, cats have staff....

Sök