Crx drar olja? normalt?

caromania Forummoderator
17 juli 2008 · 9 296 Inlägg

D16Z5
Det står på motorblockets framsida om du letar. Kolla så du är säker! Det fanns ju några sohc också som hette D15Z2.
Är du osäker så släng upp en bild.

edit: Ska du ha kolvringar går det bra med D16A8 eller A9 också. För övrigt tror jag det är samma kolvar i alla D-motorer?

Senast redigerat av caromania (17 juli 2008)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
slice
17 juli 2008 · 114 Inlägg

verkstaden trodde dom kunde få tag i delar för runt 2000 kr ringar packning och tätningar, spelar det nån roll vart dom kommer ifrån eller är allt utan orginal skit? ska kolla motorn

caromania Forummoderator
17 juli 2008 · 9 296 Inlägg

Eh, original...?
Honda tillverkar ju ingenting sånt utan de köper det från Mahle eller någon annan leverantör. Du kan nog låta verkstaden köpa ringar och grejjer så blir det bra. Jag tycker det låter sunt att fixa den som du tänkt, håll nere kostnaderna. Det är bara en gammal bil. Lägg inga fantasipengar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
la_palma Labborant
17 juli 2008 · 307 Inlägg

Hmm...5000 med jobb...V-tec motorn kostade 4000, någon borde du hitta som slänger i motorn åt dig för 2000, vet inte om det bara är jag men jag skulle hellre betala 1000 kronor extra för att få en V-tec motor som gått 13000mil mindre än den som sitter i...

Sen ökar ju bilen markant i värde...

Du kanske tillochmed kan tjåäna dig en hacka på det smile

(Brukar alltid bli sämst att snåla)

slice
17 juli 2008 · 114 Inlägg

men passar allt? eller måste jag byta motorfästen styrbox kablar mm

la_palma Labborant
17 juli 2008 · 307 Inlägg

Det vet nog "caromania" bättre än jag...

caromania Forummoderator
18 juli 2008 · 9 296 Inlägg

Vad är det för vtecmotor? Om det är en D16Z6 så byter du ner dig. Motorn du har nu är bättre. Om det är en B16 så passar det inte utan avsevärda mods.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
slice
18 juli 2008 · 114 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/17122710.htm

står inge vad det är för motor exakt du kankse ser vad det är för nån?

la_palma Labborant
18 juli 2008 · 307 Inlägg

slice skrev:
http://www.blocket.se/vi/17122710.htm

står inge vad det är för motor exakt du kankse ser vad det är för nån?

Ha det va som fan nu har han sänkt den till 2000 ju!!!

Nu måste du va me!!!

Kan hämta den åt dig om du vill bor ju i kalmar wink

slice
18 juli 2008 · 114 Inlägg

passar den motorn rakt av, har bara denna bilen just nu som funkar att köra med. så kan inte stå still för länge. är det 150hk motorn?

caromania Forummoderator
18 juli 2008 · 9 296 Inlägg

Nej det är 125hk motorn. Den som har 150hk heter B16 och passar inte din bil utan avsevärda modifikationer. Köp en Z5 eller renovera den du har.

Den där motorn suger.

Jag tycker du ska knappa in wikipedia och läsa på lite om de olika Honda D- och B-seriemotorerna. Du har den bästa D16 som tillverkats. Varför byta ner dig? Blanda inte ihop D16vtec med B16vtec.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
slice
22 juli 2008 · 114 Inlägg

byte olja på den och oljefiltret kunde jag skruva bort med två fingrar, hade läckt lite vid sidan om, kan ju vara därför den tar så mycket olja. Har inte kunnat kolla om den tar olja nu.

slice
20 augusti 2008 · 114 Inlägg

tar lika mycket olja fortfarande. ska börja med att byta ventiltätningar och slipa in ventilerna, och hoppas på det bästa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang