GolfIIIVr6 skrev:
Skoj att lära sig något nytt.
Tror dock att för dem som gillar att dra ur sina bilar lite grand. dvs de med lite skjuts i sakerna som torpis skriver , är bättre att konvertera på riktigt.
Men för oss som bara fisåker fungerar nog en sån där box aldeles utmärkt.
Verkar som man får testa o bilda sig en egen uppfattning.
Vad kan man göra förutom kompprov för att dokumentera och se om/hur motorn slits?
Hur var de där boxarna att pilla ihop? enkelt eller stökigt?

Ja jag kan hålla med om att om man ska konvertera en trimmad bil så är detta inget att använda men som du själv skriver: "Men för oss som bara fisåker fungerar nog en sån där box aldeles utmärkt."
Nu hade jag sån tur att min tjejs x gjorde det åt mig innan det vart som det vart med allt häromkring men jag var med å jag som har NOLL kunskaper i att löda fatta nada men han lödde ihop den på 20 min kanske å sen själva monteringen gick väl på 40 min kanske totalt 1 timme. Men det följer med ordentliga anvisningar om hur man gör allt. Jag har nu kört 300 mil sen den kom in å jag har inte märkt nå på motorns slitage, pajjar den så byter jag, ingen dyr kostnad eftersom det är en B230F.. Finns ju uppsjö av dem

Jag kan köra "hårt" (läs ironi) med min å den drar ungefär 1,18 i genomsnitt, dvs en milkostnad på 8,24*1,18 = 9,7232 mot för 0,97x12,95 = 12,5615 då är det räknat på blandad körning totalt... Så lite pengar finns det att spara för oss slavar å som bara betalar å ser glad ut annars.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391