7723
Sök

Problem med fönsterhissar (Audi A4-97)

6 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#1
Hej! Mitt batteri laddade ut till min Audi A4 och nu när batteriet är laddat så går mina fönsterhissar ner automatiskt när jag larmar av bilen. Vad är det för fel? hmm

10 287 Inlägg
19 augusti 2008
#2
Man kan behöva nollställa försterhissarna på Audi efter strömavbrott så att dom hittar hem. Jag kan inte beskriva själv eftersom jag låter min tame mekaniker ta hand om sådant på mina Audi bilar.

(Det är inte så att du har komfortstyrning av hissarna på din Audi och att du håller in knappen på fjärren för länge?)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#3
Jag har ett Cargard larm till bilen. Jag har varit med om de här problemet en gång innan, men kommer inte ihåg hur jag gjorde då. Troligen behöver jag nollställa larmet men ingen aning hur man gör. hmm

Jag har så att fönsterna åker upp när jag "Låser" bilen. Men nu åker de även när när jag låser upp bilen! lol Komiskt tongue

/Emil
Senast redigerat av bloop (19 augusti 2008)

6 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
#4
Japp, det är ett Cg 950S larm jag har. Läste till mig att man ska slå på och av tändningen 5 gånger under 10 sekunder och sedan ha på tändningen medan man trycker på larmknappen så programmerar man larmet. ska testa om de löser sig då. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på. hmm
/emil

6 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#5
det funkade inte att programera om dosan. men jag har även märkt att bilen ger ifrån sig en "tut"signal när man läser bilen. Läste att dörringången är felaktig då. Menar de att en dörr är öppen eller vad då
Sen så blinkar även larmets A och B signal när jag slagit av bilen utan att larmat bilen.
Förstår ingenting...

// Emil

10 287 Inlägg
20 augusti 2008
#6
Om du har komfortstyrning av hissarna och dörrlåset på förarsidan indikerar "öppet" när du låser/öppnar med fjärren så kommer hiss-automatiken att köra ner hissarna.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#7
Okey. Hur stänger man av detta då? vill ju bara att bilen ska vara larmad. Jobbigt nu när de blir vinter om fönstren ska åka ner varje gång jag ska öppna bilen tongue

10 287 Inlägg
21 augusti 2008
#8
Nix. Inte säker. Dom bilar jag har sett det på har säkert haft orginal fjärrlås/orginal larm. Brukar vara vanligt när man fått inbrott via låset på förardörren.

/Göran

Swedenrockers skrev:
Det låter inte bekant bekant med eftermarknadslarm. Är du säker?
Sharky skrev:
Om du har komfortstyrning av hissarna och dörrlåset på förarsidan indikerar "öppet" när du låser/öppnar med fjärren så kommer hiss-automatiken att köra ner hissarna.

/Göran


I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
#9
Tack för all hjälp som jag fått, men jag blev faktiskt tvungen att koda om larmet eftersom de är glapp i en utav dörrarna eller bakluckan. Så nu åker inte hissarna ner i alla fall smile Tack igen!

// Emil cool
Senast redigerat av bloop (22 augusti 2008)


Sök