5319
Sök

volvo 960 med kompressor... litte funderingar

falken
18 augusti 2008
Trådstartare
hej som sagt jag har funderat litte på att bygga kompressor på min 3,0L 6a (B6304F)

men jag tänkte kommer det att funka med orginal boxar eller kan man ta boxar från en s80..

får skaffa t6 spridare eller liknande... men hur kommer dom att funka ihop med orginalboxen.

Är det någonfördel att konvetera till etanol?

sen hur mkt klarar en orginal motor... man tänker på stakar kolvar vad pallar dom kan man få ut ca 300hp utan att byta till smida stakar, kolvar?

annars om inte var kan man få tag på det till 6:an???
tänkte på kammaxlar är det någe man bör byta?

tack på förhand
Falken
Senast redigerat av falken (18 augusti 2008)

falken
20 augusti 2008
Trådstartare
ingen som har den minsta aning... är vell ingen som kör med 6:an å trimmar sad

757 Inlägg
20 augusti 2008
nu är jag inget proffs men tror knappst en box från nåndera av bilarna kommer funka så bra med den typen av överladd.

bättre med ett mappningsbar box. tex nira mm mm

falken
21 augusti 2008
Trådstartare
Lanjin skrev:
nu är jag inget proffs men tror knappst en box från nåndera av bilarna kommer funka så bra med den typen av överladd.

ja men tanken var ju att boxen från en s80 t6 är ju instäld på dubble turbo på 275hp
det var bara en tanke.. tänkte att det skulle bli billigare:P

726 Inlägg
21 augusti 2008
falken skrev:
Lanjin skrev:

ja men tanken var ju att boxen från en s80 t6 är ju instäld på dubble turbo på 275hp

hoppas du förstår att ud inte bara kan sätta i en box från S80 T6 och tror att allt ska mappa gött sen, det är lite mer jobb än så med ALLT! , dessutom har väl den boxen startspärr, så då antar jag att du behöver nyckel/tädningslås från samma bil

falken
22 augusti 2008
Trådstartare
__r0b1n skrev:
falken skrev:
Lanjin skrev:

hoppas du förstår att ud inte bara kan sätta i en box från S80 T6 och tror att allt ska mappa gött sen, det är lite mer jobb än så med ALLT! , dessutom har väl den boxen startspärr, så då antar jag att du behöver nyckel/tädningslås från samma bil

nej det är klart jag inte tror det men tänkte liksom om det gick å det som en grund att börja på... men ska man bygga en motor så får man vell skaffa sig ett eget sprut.... men då skiter jag i det sattsar på jänkare istället big_smile

Sök