7581
Sök

Kenwood KDC-W3041AY Sterio och STA Extreme Högtalare

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Som sagt har nu tänkt att beställa lite ljud... Men har kikat på detta kit kan de vara något bra tror ni ?
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … 12+TE-4012

Men skall ha 4 5.25or.. och dessa skall drivas utav ett MDS gp3 steg... tror ni jag får ett hyffsat ljud till priset ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
Jag tycker du ska satsa på lite värre högtalare.. tror inte dessa är något "bättre" än orginal om jag ska vara ärlig.

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
Jag tycker du ska satsa på lite värre högtalare.. tror inte dessa är något "bättre" än orginal om jag ska vara ärlig.

Okeej.. men med tanke på att ja ska driva dessa med hjälp av de gp3 steget så bör de la bli en förbättring och ja kan få ut de watten som de verkligen står ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

956 Inlägg
23 augusti 2008
Fast jag tror ändå inte att du har så mycket nytta av steget på dem högtalarna, tror inte att det kommer bli så mycket skillnad mot att köra dem på stereon. Visst det kommer låta av dom, men inte bra.
Om jag vore du skulle jag sparat lite till och köpt något lite bättre.

Föresten har du redan ett gp3 steg eller ska du köpa ett?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
luunggan skrev:
Fast jag tror ändå inte att du har så mycket nytta av steget på dem högtalarna, tror inte att det kommer bli så mycket skillnad mot att köra dem på stereon. Visst det kommer låta av dom, men inte bra.
Om jag vore du skulle jag sparat lite till och köpt något lite bättre.

Föresten har du redan ett gp3 steg eller ska du köpa ett?

Jag har redan gp3 steget.... Jasså men har du något bra förslag på bra högtalare till ändå ett bra pris... Plånboken säger änna stopp smile sad... eftersom ja e studerande så e inte kassan så stor .. Men vill ju ändå ha ngt bra tills ja e 18 big_smile

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
vilket tak har din budget ?

Då med o utan spelar tack.. samt kablar om du inte har de heller till steget...

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
vilket tak har din budget ?

Då med o utan spelar tack.. samt kablar om du inte har de heller till steget...

Det ja har räknat på till just sterio och högtalare vart ju runt en max 2000... =/.. egentligen inte mkt man får för den slanten....

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
då skulle jag faktiskt hellre skicka dig till antingen brl eller mds o köpa nåt av deras billigare kit.. ex brl tror deras är aning vassare än mds...

För med 2000 kommer du INTE långt... 

Har du INGET ljud i bilen nu???

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
då skulle jag faktiskt hellre skicka dig till antingen brl eller mds o köpa nåt av deras billigare kit.. ex brl tror deras är aning vassare än mds...

För med 2000 kommer du INTE långt... 

Har du INGET ljud i bilen nu???

jag har gjort klart baslåda o steg... så de ända ja har kvar nu för denna omgången e en sterio och 4 högtalare....
men detta kittet ?

http://www.mds.se/?artnr=pkt1400fc

Mvh // Charllie

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
Skulle faktiskt hellre ta paketet som heter "Pioneer DEH3000MP Alpha 6925X 625X" hos BRL för classic serien var iaf inget o ha för nåt år sedan utan då var det mer utbytes till orginal högtalare... men dom kan ha bättrat sig.. kan du så åk o lyssna på dom båda vetja...

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
Skulle faktiskt hellre ta paketet som heter "Pioneer DEH3000MP Alpha 6925X 625X" hos BRL för classic serien var iaf inget o ha för nåt år sedan utan då var det mer utbytes till orginal högtalare... men dom kan ha bättrat sig.. kan du så åk o lyssna på dom båda vetja...

Okeeej.. ah men det paketet vart ju me 6*9or..... vill ha 4 st 5.25or... hmm

mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
man brukar oftast kunna byta alla 4högtalarna... gå in o prata med din lokala handlare på brl så går det nog att fixa....

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
man brukar oftast kunna byta alla 4högtalarna... gå in o prata med din lokala handlare på brl så går det nog att fixa....

Okeeej ah då får de nog bli en tur upp till överby någon dag smile)

Men de paketpriserna som finns på internet.. gäller även de i affär ?

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
brls nätpriser gäller även i butik ja

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
henkz skrev:
brls nätpriser gäller även i butik ja

Kanon smile) men såg dessa ligger ju inte på mer än en 50 wrms.... kommer det bli något drag i det om ja kopplar det till steget oså ??

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

MR
295 Inlägg
23 augusti 2008
stirra dig inte blind i watten....

kolla bara watten på detta steg kanske du förstår vad jag menar...

( http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.a … mp;cat=109 )

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 augusti 2008
Det kommer göra skilnad ja! Kolla gärna också när du ska byta om du kanske kan ta ett kit system och ett par koaxialer. smile Sätt så kitsystemet fram och placera diskanten en bit upp på instrumentbrädan nånstanns, ger bättre ljud än bara koaxialer. Borde gå att få göra ett sånt byte iomed att slutpriset för 1 par 5,25" koaxialer och 1 par 5,25" kit blir ungefär detsamma som för 1 par 6x9" och 1 par 6,5" koaxialer. Testa och hoppas på det bästa! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det kommer göra skilnad ja! Kolla gärna också när du ska byta om du kanske kan ta ett kit system och ett par koaxialer. smile Sätt så kitsystemet fram och placera diskanten en bit upp på instrumentbrädan nånstanns, ger bättre ljud än bara koaxialer. Borde gå att få göra ett sånt byte iomed att slutpriset för 1 par 5,25" koaxialer och 1 par 5,25" kit blir ungefär detsamma som för 1 par 6x9" och 1 par 6,5" koaxialer. Testa och hoppas på det bästa! smile

Tack så mycket smile) Jasså ah men det låter bra big_smile Får bli en sväng till brl någon dag då helt enkelt big_smile

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Men vad tror ni andra om Mds kitet ??

http://www.mds.se/?artnr=pkt1400fc
Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Sök