6408
Sök

HJÄLP! Sprillans ny stereo, får inget ljud?

105 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Hej
Har bytt ut min gamla stereo mot en ny pioneer. Enheten startar och så långt inga problem men jag får inget ljud när jag stoppar i en cd eller väljer radio.
När jag klickar mig runt i menyerna så blippar det iaf i högtalarna när jag stegar.

TESTADE MED GAMLA STEREON OCH DEN GÅR FELFRITT.

Vad kan vara fel? Har jag missat något? Är det någon inställning?

PIONEER DEH-P6000UB
Senast redigerat av Neos (22 augusti 2008)

16 197 Inlägg
22 augusti 2008
Neos skrev:
Hej
Har bytt ut min gamla stereo mot en ny pioneer. Enheten startar och så långt inga problem men jag får inget ljud när jag stoppar i en cd eller väljer radio.
När jag klickar mig runt i menyerna så blippar det iaf i högtalarna när jag stegar.

TESTADE MED GAMLA STEREON OCH DEN GÅR FELFRITT.

Vad kan vara fel? Har jag missat något? Är det någon inställning?

PIONEER DEH-P6000UB

vet dock inte hur de e på just den huvudenheten men på P88an så vet ja att man stänga av det inbyggda steget.

har du läst manualen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

105 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
ja det har jag men den va tjock smile
hittade inget om något inbyggt steg. heter det något annat?

16 197 Inlägg
22 augusti 2008
kan lova dig att de lär stå där om du läser.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

105 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
va in me stereon idag och då konstaterades att de va fel på sladden. då testade han i butiken att spela med ny sladd och det funkade. kopplade in stereon i bilen, men fortfarande samma fel??????????????????????

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
23 augusti 2008
högtalar kontakterna kanske inte passar me ditt orginal kablage i bilen.. så du kanske måste dra nya högtalarkablar..t cdn..
elr så klipper du bara isot.. o kopplatr samman så de blir rätt:)

105 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
felet löst.

satt en blå kabel bakom stereon som bara skulle sättas ihop med en kabel i bilen som jag missat. den blå kabeln är en remote kabel och den ger ström ifrån stereon. den gick i sin tur vidare till bmws orginal slutsteg som i sin tur leverar ljud till alla högtalare.

tack för all hjälp.
Senast redigerat av Neos (23 augusti 2008)

Sök