Volvo 850 -94 dör emellanåt

coffs
9 juli 2008 · 29 Inlägg

Jag har min Volvo 850 -94, som har krånglat med mig till och från. Helt plötsligt, närsomhelst så kan den dö, och så tar det en stund innan den startar igen.. Ibland kan de räcka med att skaka bilen med 1ans växel, så går den igång igen, och ibland tar de längre tid. Precis som att den verkar ha svårt att få bensin..
Ibland känns den lite lite orolig i tomgång också, jag vet inte vad det kan tänkas vara, men antar att det är ett vanligt fel på 850n. Jobbigt nog så har gubbarna på Volvo semester så jag kan inte fråga nån av dom. hmm Det är rätt akut, för bilen måste tyvärr fungera!

Någon som vet eller har varit med om detsamma och som kan tipsa mig om vad det kan vara för fel?
Har hört om luftmassemätarn, impulsgivarn, bensinpump osv.. men allt är så rackarns dyrt, och jag vet inte vilken av alla grejer det kan tänkas vara! hmm

AnderL
9 juli 2008 · 219 Inlägg

Hade samma fel på min 93a och det var reläet som krångla du har 2st om jag inte mins fel

Kostar att ligga på topp
coffs
27 augusti 2008 · 29 Inlägg

Jo, det var det som var problemet.. Bytte relä för 350;- och sen dess har den aldrig krånglat. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang