Hejsan har bara en snabb fråga... när ja kopplar in dessa ska ja koppla samman båda + o båda - ?? De som går ifrån själva högtalaren och ifrån diskanten alltså )
Vad är ett delningsfilter ? assa det sitter ihopkopplat allt ihopa de sitter nog redan ett delningsfilter på dem.. men efter delningsfiltret ska de kopplas samman där ?
Det är den som är delningsfiltret, då ska antagligen filtret sitta mellan diskanten och högtalaren.
Presic den är redan med.. men skall ja dra ihop kablarna efter delningsfiltret med Högtalarna ? eller skall kablarna ifrån högtalarna in i delningsfiltret ? Gjode en miss och inte hörde mig före i affären )
Shiit assa det gick två kablar ifrån diskanten till delningsfiltret.. så gick det två kablar ifrån delningsfiltret och ut... sen på högtalaren vart det ingenting.. har inte högtalarna här så kan ej kika
Jag är rätt säker på att delningsfiltret där ska vara för bara diskanten, så då kopplar du mycket riktigt ihop kablarna som kommer ut från delningsfiltret med ett par kablar till midbasarna.
Då verkar det som att man ska koppla de vanliga högtalarkablarna (dvs de från steget/stereon) till själva högtalaren, sedan kopplar man filtrets ena kabelpar till högtalaren och filtrets andra kabelpar till diskanten. Då får alltså filtret signal via högtalaren och kan då filtrera ljudet till diskanten.
Så uppfattar jag det hela iaf, kanske någon annan uppfattar annorlunda.