6972
Sök

Några frågor om min calibra 16v

139 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
--------------------------------------------------------------------------------

Har en calibra 16v och jag har några frågor om den.

Min bensinmätare funkar inte och jag får fram felkoden att det är kortslutning, om det är kortslutning, kan det betyda att givaren är trasig lr är det är nån kabel som e skadad nånstans?

Sen när jag har kört en stund typ 2-3 minuter börjar bromsslitagelampan all lysa fast bromsvätske behållaren är full och det finns mycket slitmaterial kvar på beläggen.

Sen så funkar inte min ac, troligtvis har gasen läckt ut, men det finns en ventil man kan provtrycka på, vart sitter den och hur mycket kan påfylling+felsökning kosta? Årsmodellen är -91 och som tur är ac konverterad till r134a så konvertering behövs ej

Sen tycker jag att min ratt sitter lite snett, vet att man kan skruva loss den o vrida men hur får ja bort tutan på ratten?(ratten utan airbag)

Sen så hackar bilen när man ligger och motorbromsar på 4:an och 5:an vid 1000-1500 rpm, bilen ska ju kunna rulla på dessa varv utan att den hackar.Vad kan detta bero på? Samt med jätte lite gas så hackar den på dessa varv.

Sök